۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
رانتخواران کالاهای اساسی اکنون محتکر شده اند| دستگاه های ناظر با محتکرین شدت عمل داشته باشند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

رانتخواران کالاهای اساسی اکنون محتکر شده اند| دستگاه های ناظر با محتکرین شدت عمل داشته باشند

گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یک عده از گذشته از رانت کالای اساسی استفاده می کردند و چون این رانت از دست آنها خارج شده امروز به سمت احتکار روی آورده اند.

مهرداد گودرزوند چگینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع اصلاح قیمت کالاها در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که دولت باید در کنار بحث اصلاح قیمت کالاها پیگیری کند موضوع برخورد با محتکران است.

وی با بیان اینکه محتکرین به نحوی عمل می‌کنند که احساس شود کالایی در بازار وجود ندارد، اظهار کرد: این در حالی است که انبارهای کالاها پر است و در همه جا کالای مورد نیاز مردم وجود دارد.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه متاسفانه یک عده سودجو دست به احتکار کالا می زنند، بیان کرد: یک عده از گذشته از رانت کالای اساسی استفاده می کردند و چون این رانت از دست آنها خارج شده امروز به سمت احتکار روی آورده اند، بنابراین دستگاه‌هایی اعم از اصناف، وزارت صمت و سازمان تعزیرات باید به این امور ورود کرده و این گونه مسائل را برطرف سازند.

وی تاکید کرد: قانون گذار دست قضات و مسئولین سازمان تعزیرات را برای برخورد با محتکران باز گذاشته است لذا انتظار ما این است که این دستگاه‌ها در این شرایط مقداری متفاوت برخورد کنند چرا که ما در شرایط خاصی به سر می بریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسی که دست به احتکار کالا ها می‌زند حتماً سر دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی ایران دارد و این مسئله به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دستگاه‌های قضایی باید شدیدترین برخوردها را با محتکرین کالا چه در بازار و چه سایر مراکز توزیعی داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha