۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
زیرساخت‌های بازگشایی بازارچه «هلاله شمالی» ایلام فراهم شد
استاندار ایلام:

زیرساخت‌های بازگشایی بازارچه «هلاله شمالی» ایلام فراهم شد

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به برنامه دولت برای توسعه بازارچه‌های مرزی استان، گفت: زیرساخت‌های بازگشایی بازارچه «هلاله شمالی» ایلام فراهم شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی هلاله شمالی، هدف اصلی از راه اندازی این بازارچه را اشتغال زایی و کمک به معیشت مردم استان اعلام کرد و افزود: صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

استاندار ایلام با اشاره به انجام صادرات از این مرز افزود: خوشبختانه قبل از ایجاد زیرساخت ها از طریق مرز هلاله شمالی صادرات داشتیم.

وی ادامه گفت: با توجه قراردادهایی که بین تجار ایرانی و عراقی منعقد شده است انشاءالله بعد از ایجاد زیرساخت ها صادرات و مراودات تجاری نیز از سر گرفته می شود.

بهرام نیا با اشاره به زیرساخت های در مرز هلاله شمالی و اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: تعدادی کانکس در محل بازارچه مستقر شده، برق به صورت ژنراتور تامین شده، آب بصورت تانکر سیار فا فراهم است و فیبر نوری نیز در دست اقدام بوده و جاده ای هم به طول دو و نیم کیلومتر احداث شده و محل بازارچه هلاله شمالی نیز زیر سازی و تسطیح شده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha