۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
وجود ۵۱۰ میلیون کارت بانکی فعال در کشور| بانک‌ها از شفافیت و یکسان سازی فرار می کنند
در گفتگو با بازار بیان شد؛

وجود ۵۱۰ میلیون کارت بانکی فعال در کشور| بانک‌ها از شفافیت و یکسان سازی فرار می کنند

گرگان- خواجه افلاطون، دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه از وجود ۵۱۰ میلیون کارت بانکی فعال در کشور خبرداد و گفت: بانک‌ها از شفافیت و یکسان سازی فرار می کنند.

محمد خواجه افلاطون در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از اقدامات مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور، نقد ربا است و باید ظرفیت قرض الحسنه بانک ها شفاف شود.

دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور با بیان این که در کشور ۸۵ میلیونی ایران، ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کارت بانکی دارند، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۱۰ میلیون کارت بانکی فعال در ایران داریم و به طور میانگین هر فرد ایرانی هشت حساب در بانک ها دارد.

خواجه افلاطون اضافه کرد: حداقل موجودی برای افتتاح حساب ۵۰ هزار تومان است که با احتساب آن، چند هزار میلیارد پول فقط برای حداقل افتتاح حساب صرف می شود که باید به عنوان وجوهات قرض الحسنه در بخش تولید و موضوعات خاص و با سود صفر درصد صرف شود.

وی با بیان این که بانک‌ها از شفافیت و یکسان سازی فرار می کنند، افزود: چون این منابع (افتتاح حساب ها) به عنوان دارایی های بانک محسوب نمی شود نظارت دقیقی بر آن انجام نشده و باید آن را مد نظر قرار دهیم.

دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور بیان کرد: از دیگر نکاتی که آن را پیگیری می کنیم بیمه حوادث طبیعی ساختمانی که سال گذشته در مجلس یازدهم مصوب شد و هم اکنون صندوق اعتباری آن ایجاد شده است.

خواجه افلاطون گفت: هنگامی که در کشور حوادث طبیعی رخ می دهد و مراکز اسکان و خانه ها آسیب می بینند ما به دنبال بودجه گیری از صندوق توسعه ملی هستیم در صورتی که صندوق حوادث طبیعی ایجاد شده که باید از آن بخش استفاده کنیم.

وی با اشاره به عدم بازسازی برخی از خانه ها در منطقه حادثه‌ دیده، اضافه کرد: صندوق اعتباری حوادث بودجه دارد و فعال است اما هنوز مدیران استانی آن منصوب نشده اند که باید در این زمینه تسریع انجام شود.

دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور گفت: ساماندهی برخی از مراکز اقتصادی و بیمه‌ای که در اولویت دولت نیست هم در دستور کار ما است.

خواجه افلاطون بیان کرد: هنگامی سرپناه مردم آسیب می بیند بنیاد مسکن و بنیاد برکت ورود می کند در حالی که این مجموعه متولی دارد و باید سازوکار آن مشخص شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha