۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
ضرورت افزایش تولید پتروشیمی‌ها به مقدار ظرفیت اسمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد

ضرورت افزایش تولید پتروشیمی‌ها به مقدار ظرفیت اسمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ضرورت تحقق تولید واقعی واحدهای پتروشیمی به مقدار ظرفیت اسمی آنها تأکید کرد.

به گزارش بازار، مرتضی شاه میرزایی در جریان سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با حضور در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد: صنایع پتروشیمی به‌طور کلی مهمترین رسالتی که دارد، رساندن تولید واقعی مجتمع‌های پتروشیمی موجود به ظرفیت اسمی آنهاست.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پتروشیمی مسجدسلیمان افزود: در حالی این مجتمع فعالیت خود را آغاز کرد که در شرایط کرونایی، امکان حضور متخصصان خارجی وجود نداشت. این پتروشیمی با تلاش جوانان متخصص و توانمند ایرانی امروز افزون بر تولید محصول برای بازار داخلی، وارد عرصه صادرات نیز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به تغییرات مدیریتی در این مجتمع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تغییرات در رده‌های مدیریتی، طبیعی است و همواره تازه شدن نیروها در سازمان ادامه دارد.

شاه میرزایی به اهمیت تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز باید همکاری‌های بیشتری داشته باشند تا مجتمع‌های پتروشیمی از جمله پتروشیمی مسجدسلیمان بتوانند به ظرفیت اسمی تولید برسند.

وی همچنین پتروپالایشگاه‌ها را یکی از پررونق‌ترین صنایع دنیا دانست و گفت: پتروپالایشگاه‌ها بطور کلی، همان پالایشگاه‌های فعلی هستند که فرآورده‌ها و نفت خام را فرآورش می‌کنند. در این‌ پتروپالایشگاه‌ها، مسیر تولید به سمت تولید فرآورده‌ها و مشتقات پتروشیمی سوق خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش تقاضای فرآورده‌های نفتی در افق ۱۰ سال آینده مسائل محیط زیستی است، افزود: در حال حاضر تقاضا برای محصولات پتروشیمی، سالانه ۵ درصد رشد دارد. این شرایط نشان می‌دهد که باید بر پتروپالایش‌ها، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشیم.

شاه میرزایی یادآور شد: دولت، وزارت نفت، مجلس، کمیسیون انرژی تلاش دارند پتروپالایش‌ها را توسعه دهند که در این زمینه مجوزهای زیادی نیز تاکنون صادر شده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha