۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
فاز ۱۱ پارس جنوبی زمستان امسال به گاز می‌رسد| تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

فاز ۱۱ پارس جنوبی زمستان امسال به گاز می‌رسد| تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی زمستان امسال به گاز می‌رسد از تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز در این فاز خبر داد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بعنوان آخرین طرح در پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت در سال جاری به شمار می‌رود.

وی افزود: با شتاب و دقت خوبی شاهد پیشرفت فیزیکی مناسبی در روند اجرای فاز ۱۱ هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم زمستان امسال نخستین برداشت را از بخش اول این فاز داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: اکنون شرکت‌پتروپارس اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ را بر عهده دارد و به دلیل وقفه چند ساله که در اجرای این طرح بزرگ افتاده، امسال نگاه ویژه‌ای به تکمیل این فاز داریم.

مشکین‌فام تصریح کرد: حدود ۴ و نیم میلیارد دلار برای توسعه فاز ۱۱ سرمایه‌گذاری می‌شود که با راه‌اندازی این فاز و برداشت گاز، در کمترین زمان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برگشت می‌خورد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی بخش نخست فاز ۱۱ پارس جنوبی بالغ بر ۵۶ میلیون متر مکعب گاز روزانه تولید و فرآوری می‌کند و تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز از دیگر تولیدات مهم فاز ۱۱ است.

مشکین‌فام گفت: زمستان امسال بخشی از فاز در مدار تولید قرار می‌گیرد و روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند که با تکمیل همه بخش‌ها به روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز خواهد رسید.

وی ابراز داشت: زمستانی که گذشت روزانه ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی تولید و به شبکه سراسری ارسال کردیم و با راه‌اندازی فاز ۱۱ شاهد افزایش چشمگیر تولید گاز خواهیم بود.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha