۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
یک میلیون فرصت شغلی امسال ایجاد می‌شود
معاون روابط کار وزارت تعاون:

یک میلیون فرصت شغلی امسال ایجاد می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی گفت: امسال یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان گفت: در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده، تلاش بر این است که زمینه رونق تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود و صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از جمله اقدامات اساسی و بنیادی این وزارتخانه است.

علی‌حسین رعیتی‌فرد افزود: صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده است تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، همچنین در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد.

وی تصریح کرد: بوروکراسی و فرآیند اداری تولیدکنندگان را آزار می‌داد، اما در حوزه وزارت این موانع به حداقل رسیده است.

رعیتی‌فرد از تسهیل شرایط ویژه در مشاغل خانگی و جوارکارگاهی برای کمک و انگیزه کارگران خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است.

وی به ۴ کلان پروژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی نخستین کلان پروژه‌ای است که بر اساس آن ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال در نظر گرفته شده است و همچنین ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از دیگر کلان پروژه‌هاست.

رعیتی‌فرد افزود: رفاه مردم بعنوان سومین طرح برای رفع فقر مورد توجه است که با هم‌افزایی و مدیریت ۴۰۰ شرکت بزرگ کشور و تلاش برای ارتقای سوددهی بیشتر این شرکت‌ها، خدمات به جامعه هدف، بیشتر می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش شده است نماینده کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌های وزارت کار حضور مؤثری داشته باشند، گفت: صیانت از نیروی کار از اولویت‌های ما در سه جانبه‌گرایی است.

بهره‌مندی از تجارب کشورهای موفق در پیشگیری از حوادث شغلی و صیانت از نیروی کار برای امنیت شغلی کارگران از دیگر موضوعات مورد اشاره آقای رعیتی‌فرد در این مراسم بود.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha