۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
هواپیمای ترابری «سیمرغ» رونمایی شد
با حضور وزیر دفاع؛

هواپیمای ترابری «سیمرغ» رونمایی شد

در آستانه سوم خرداد؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی؛ هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» با حضور وزیر دفاع در شرکت هِسای اصفهان رونمایی شد.

به گزارش بازار، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع در مراسم رونمایی از هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» با تشکر از متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: تحقق ساخت و بهره برداری از این محصول راهبردی ملی نتیجه قول به ملت شریف ایران است و تا پایان امسال شاهد دستاوردهای دیگری در عرصه‌های مختلف دفاعی خواهیم بود.

آشتیانی با اشاره به ساختار هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» افزود: این هواپیما کاملاً متناسب با نیازهای داخلی و لحاظ نمودن شرایط آب و هوایی کشور و مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی، با همکاری وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان، طراحی و تولید شده است. ِ

وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت تولید این نسل از هواپیما در کشور خاطر نشان کرد: همه آزمایش‌های زمینی و پروازی و همچنین بازتولید پیشرانه‌ی هواپیمای ترابری سیمرغ با تکیه برتوان متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی اضافه کرد: هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» اگر چه به لحاظ پلتفرم ساختاری مشابه نسل‌های هم رده‌ی خود دارد، اما سیستم اویونیک، پیشرانه‌ی هواپیما، قطعات جدید و قدرت مانور این پرنده، قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه نیست و این محصول نهایی که بدست متخصصان داخلی ساخته و باز طراحی شده است زمینه، بستر و دانشی جدید را برای طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته‌تر به وجود آورده است.

سبک بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع بودن این هواپیما در خدمات رسانی‌هایی از قبیل آمبولانس هوایی و قابلیت فرود در باندهای خاکی از ویژگی‌ها و کاربردهای دیگر هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» است.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha