۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
ضرورت میدان دادن به بخش خصوصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
رئیس‌ جمهور تاکید کرد

ضرورت میدان دادن به بخش خصوصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

رئیسی، رئیس جمهور گفت: دولت باید به بخش خصوصی، به ویژه در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، میدان بدهد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، امروز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری همزمان از ۸۲ طرح صنعتی، عمرانی و کشاورزی، با تأکید بر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تولید و صادرات، اظهار داشت: این مناطق اکنون در مسیر رونق اشتغال، تولید، کارآفرینی، صادرات و جذب سرمایه‌گذاری پیش می‌روند.

رئیس جمهور تأکید کرد: برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری هستیم.

رئیسی با اشاره به ضرورت میدان دادن دولت به بخش خصوصی، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید با آسان شدن صدور مجوزها، از پیچیدگی‌های اداری و وقت‌گیر دوری کنند.

رئیس جمهور، ایجاد ۸ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بهره‌برداری از ۸۲ طرح امروز را گام مهمی در سال تولید، دانش‌بنیان و کارآفرین دانست و تصریح کرد: اولویت، باید جذب متخصصین کارآمد و تحصیل کرده در مناطق آزاد و تجاری باشد.

رئیسی با تأکید بر این‌که کارها باید بر اساس علم و فناوری و دانش‌بنیان باشد، گفت: اگر دانایی و دانش ما ضمیمه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شود، می‌تواند یک کار ماندگار ایجاد کند.

رئیس جمهور با تأکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: باید با توجه بیشتر به زیرساخت‌ها در این مناطق، گردشگری رونق پیدا کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha