۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
اهلیت سنجی برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی فارس/ فرصت یک ساله برای متقاضیان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس تاکید کرد؛

اهلیت سنجی برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی فارس/ فرصت یک ساله برای متقاضیان

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برای واگذاری اراضی شهرک صنعتی این استان باید اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر گرفت چرا که بروکراسی اداری و هزینه‌های واگذاری زمین زیاد است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، محمود رضایی پیرامون واگذاری زمین در شهرک های صنعتی بیان کرد: در واگذاری زمین ویژه واحدهای صنعتی استان، سنجش اعتبار و اعتماد سرمایه‌گذار در اولویت باشد، زیرا بازپس‌گیری زمین هزینه‌های زیادی برای دولت دارد.

وی عنوان کرد: بروکراسی اداری و هزینه‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی زیاد و طولانی است و لیکن بیشتر متقاضیان خواستار واگذاری اراضی در مستثنیات هستند تا ضریب خطای آن پایین‌تر باشد.

معاون امور هماهنگی استاندار فارس یادآورشد: بعد از واگذاری متقاضیان فرصت دارند که طی یک سال عملیات اجرایی را آغاز و طرح خود را اجرا کنند و طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی اگر در مدت یک سال پروژه به سرانجام نرسد زمین واگذار شده پس گرفته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه باز پس‌گیری زمین هزینه‌های زیادی برای دولت دارد بنابراین برای جلوگیری از این هزینه‌ها اولین و مهم‌ترین موضوع، اهلیت‌ سنجی است، بیان کرد: وقتی زمین به افراد فاقد اهلیت واگذار شود، با مشکل کمبود زمین برای سرمایه‌گذار واقعی روبه‌رو می‌شویم.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha