۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایلام به سمت رشته‌های بازار کار هدایت شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایلام به سمت رشته‌های بازار کار هدایت شد

ایلام- سلیمانی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایلام به سمت رشته‌های مورد نیاز بازار کار هدایت شده است.

حامد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال های اخیر یکی از دغدغه های مسئولان این بوده که رشته های دانشگاهی به اشتغال منجر نمی شود، یا به قولی نیاز بازار کار را تامین نمی کند.

وی گفت: در این راستا راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است، یکی از این راهکارها توسعه آموزش های فنی و حرفه ای یا مهارت آموزی بوده که تا حدود زیادی کارگشا بوده است.

سلیمانی افزود: در ۱۴ مرکز فنی و حرفه ای و ۱۸۸ آموزشگاه آزاد در استان ایلام بیش از ۱۸۰ رشته فنی به افراد آموزش داده می شود، آموزش هایی که به سمت رشته های موردنیاز بازار کار استان هدایت شده است.

وی ادامه داد: این رشته ها در چهار شاخه صنعت،خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی است، در حوزه گردشگری، فناوری اطلاعات و نفت و گاز نیز فنی و حرفه ای استان برای آموزش جوانان ورود کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام بیان داشت: کارآموزان بعد از دریافت گواهینامه پایان کار، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان به بالا دریافت خواهند کرد.

وی گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در رشته های موردنیاز بازار کار یعنی رسیدن به درآمدزایی و اشتغال پایدار است.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha