۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
دلایل ارزندگی عرضه اولیه نماد تدبیر
«تحلیل بازار» گزارش داد

دلایل ارزندگی عرضه اولیه نماد تدبیر

نماد تدبیر با بیشترین وزن سبد سرمایه ‌گذاری در نهادهای مالی شامل پالایشی، بانک، بیمه، لیزینگ، کارگزاری بورس و... یکی از بزرگترین هلدینگ های تامین مالی است.

بازار؛ گروه بورس: گروه سرمایه‌ گذاری تدبیر در سال ۱۳۷۷ به عنوان یک شرکت سرمایه ‌گذاری به صورت سهامی خاص و با هدف مدیریت سبد متنوعی از سهام شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار تأسیس و در سال ۱۳۹۱ نزد سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسیده است. این شرکت در طول سال های فعالیت خود، همواره به عنوان یک شرکت پیشرو و خلاق در بازار سرمایه‌ی کشور نقش آفرینی کرده است.
در سال های اخیر و با تدوین برنامه راهبردی جدید شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، تبدیل شدن به یک هلدینگ مالی که مجموعه ای از نهادهای مالی را در زیر مجموعه خود اداره می‌کند در دستور کار قرار گرفته است.

بیشترین وزن سبد سرمایه ‌گذاری شرکت به سرمایه گذاری در نهادهای مالی شامل بانک، بیمه، لیزینگ، کارگزاری بورس اوراق بهادار و تأمین سرمایه اختصاص یافته و با سرمایه ۷.۱ هزار میلیارد تومانی در گروه چند رشته ای ها در تابلوی دوم بورس درج نماد شده است

در حال حاضر بیشترین وزن سبد سرمایه ‌گذاری شرکت به سرمایه گذاری در نهادهای مالی شامل بانک، بیمه، لیزینگ، کارگزاری بورس اوراق بهادار و تأمین سرمایه اختصاص یافته است. این شرکت با نماد تدبیر پس از تغییر وضعیت به سهامی عام از ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ با موافقت هیات پذیرش بورس با سرمایه ۷.۱ هزار میلیارد تومانی در گروه چند رشته ای ها در تابلوی دوم بورس درج نماد شده است

این شرکت در بین پنج هلدینگ مالی برتر کشور قرار دارد و با افزایش مستمر منافع ذینفعان از طریق بهینه سازی سبد کسب و کار و ارائه خدمات متنوع مالی در جایگاه خوبی قرار گرفته و هم اکنون با تبدیل شدن به مرکز تأمین مالی شرکت‌ها و در اجرای پروژه های اقتصادی هم نقش فعالی ایفا می کنند.

نماد تدبیر طبق تعهد بعد از عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام باید ۱۰ درصد دیگر سهامش را در شش ماه بعد از عرضه اولیه واگذار کند. در حال حاضر ۲۳.۹ درصد سهام این شرکت به ستاد اجرایی فرمان امام و ۷۶.۱ درصد سهام به گروه توسعه اقتصادی تدبیر تعلق دارد

نماد تدبیر طبق تعهد بعد از عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام باید ۱۰ درصد دیگر سهامش را در شش ماه بعد از عرضه اولیه واگذار کند. در حال حاضر ۲۳.۹ درصد سهام این شرکت به ستاد اجرایی فرمان امام و ۷۶.۱ درصد سهام به گروه توسعه اقتصادی تدبیر تعلق دارد. در حال حاضر این شرکت علاوه بر اینکه سهام شرکت های زیادی را در اختیار دارد، دارای سه شرکت تابع با عنوان؛ سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری پردیس و کارگزاری تدبیرگران فردا هست که هر کدام از این شرکت های سرمایه گذاری علاوه بر اینکه سهامدار شرکت های محتلف در بورس هستند هم اکنون در بورس هم معامله می شوند و کارگزاری تدبیرگران فردا هم یکی از پنج کارگزار برتر کشور است که اولین سامانه معاملات هوشمند بازار سرمایه را راه اندازی کرده و دارا بودن انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله صندوق نیکوکاری و راه‌اندازی تنها صندوق سرمایه‌گذاری الگوریتمی کشور است.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Mohamad592 DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      3 1
      سلام به هر نفر چقدر میرسه؟