۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
 ۴ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در  رزمایش احسان و همدلی خراسان جنوبی توزیع شد
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی؛

۴ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در رزمایش احسان و همدلی خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند- مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در هشتمین رزمایش احسان و همدلی چهار هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجتبی موسوی ظهر چهارشنبه در هشتمین مرحله رزمایش احسان و همدلی که تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرای نیز حضور داشتند، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از هزار بسته سلامت و کرونا با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد تومان در مناطق محروم خراسان جنوبی توسط ۴۵۰ گروه جهادی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان توزیع شد.

به گفته وی در هشتمین مرحله رزمایش احسان و همدلی هم از امروز ۴ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان و۴ هزار و ۴۰۰ عدد لباس زنانه و مردانه به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان توسط گروهای جهادی در مناطق محروم استان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای کمک‌های بنیاد احسان ، برای کسانی که با مهریه ۱۴ سکه در مناطق محروم اقدام به ازدواج کرده اند و سه سال از عقد آنها می‌گذرد، جهیزیه تأمین می‌شود و بیش از یک میلیارد تومان در یک سال گذشته در قالب لبخند احسان برای این افراد جهیزیه تهیه شده است.

موسوی تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های دندانپزشکی توسط این ستاد پرداخت شده است و یک دستگاه یونیت دندانپزشکی هم برای ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم تهیه شده است.

به گفته وی از سال ۹۷ در ۵۷۰ روستای با بیش از ۵۰ خانوار خراسان جنوبی وام قرض الحسنه پرداخت شده است و امسال هم در ۱۵۰ روستای استان سه هزار وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که برای بیش از ۳۲ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی اشتغالزایی شده است، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مردم استان در بخش‌های کشاورزی و دامپروری مشغول کار هستتد که در این راستا در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با پیگیری استاندار به زودی تفاهم نامه‌ای برای اشتغال ۲۵ هزار نفر از افراد بی کار یا دارای بیمه بی کاری منعقد می‌شود.

موسوی ادامه داد: توسط هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی نیز ۳۰ میلیارد تومان برای عقد قرار داد کاشت زعفران در ۱۰۰ هکتار با همکاری دانشگاه بیرجند منعقد می‌شود و با ایجاد انبار از خروج آن از استان جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در ۱۶۹ روستای خراسان جنوبی خدمات مربوط به آب و همچنین ۱۴ درمانگاه و یک بیمارستان احداث و بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha