۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
 قیمت خرید تضمینی کلزا باید ۲۳ هزار تومان شود
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

قیمت خرید تضمینی کلزا باید ۲۳ هزار تومان شود

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا و دیگر دانه های روغنی باید متناسب و حدود ۲۳ هزار تومان تعیین شود تا کشاورزان به کشت این دانه ها و تحویل آن به دولت ترغیب شوند.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما هم در کمیسیون دغدغه نرخ خرید تضمینی دانه های روغنی را مطرح و جلساتی را با دولت و متولیان برگزار کردیم و نسبت به این مسئله هشدار دادیم.

وی به واقعی سازی قیمت خرید تضمینی گندم اشاره و اظهارکرد: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درمورد گندم این اصلاح را انجام داد و قیمت را به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رساند اما قیمت دیگر محصولات هم باید متناسب و واقعی سازی شوند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تأکیدکرد: قیمت خرید تضمیمنی کلزا و دیگر دانه های روغنی باید متناسب و حدود ۲۳ هزار تومان تعیین شود تا کشاورزان به کشت این دانه ها و تحویل آن به دولت ترغیب شوند.

عباسی معتقد است در شرایطی که ۸۵ درصد نیاز کشور به دانه های روغنی از طریق واردات انجام می شود و وابستگی شدیدی داریم باید برنامه ریزی کنیم تا این وابستگی هر سال کمتر شود.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قرار بود ما در قالب دو برنامه توسعه اقتصادی، وابستگی به واردات این محصولات را کاهش دهیم اما در انتهای برنامه نه تنها وابستگی کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد.

وی با اشاره به اینکه کم و زیاد شدن روغن، بازار را دچار التهاب می کند گفت: اصرار ما در کمیسیون، اصلاح قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی است.

عباسی اظهارکرد: سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص دانه های روغنی نشان داد که ما در این قسمت به قدری کوتاهی و تعلل کردیم که ایشان باید در جزئی ترین مسائل هم به مجموعه دستگاه اجرایی راهکار دهند لذا ما به عنوان وظیفه نظارتی خود پیگیر بحث حمایت از دانه های روغنی هستیم تا موضوع را به سرانجام برسانیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ما در واردات برخی محصولات مزیت های خاصی تعریف کردیم گفت: به طور خاص تولید روغن و دانه های روغنی با اعمال سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بر عکس واردکنندگان هیچ مزیتی برای تولید کنندگان ندارد.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha