۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
حمایت بنیاد برکت از ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل
در مناطق محروم و صعب‌العبور صورت گرفته است:

حمایت بنیاد برکت از ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امکان ادامه تحصیل برای ۶۰ هزار دانش‌آموز فراهم شده است.

به گزارش بازار مدیرعامل بنیاد برکت از حمایت این بنیاد از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۰ هزار دانش‌آموز که مجبور به ترک تحصیل شده بودند، دوباره به مدارس خود بازگشته و درس خواندن را از سر گرفته‌اند.

محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت برای بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان مناطق دورافتاده و صعب‌العبور در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که به علت مشکلاتی مانند فقدان یا دوری مدرسه، معضل تردد، نبود وسیله رفت و آمد، کمبود امکانات و فقر معیشتی مجبور به ترک تحصیل شده‌اند اقدامات متنوع و متعددی همچون ساخت مدرسه، احداث خوابگاه شبانه‌روزی، تامین وسیله نقلیه و اهدای کتاب و وسایل کمک آموزشی را عملیاتی کرده است.

وی در تشریح جزئیات این اقدامات اظهار داشت: بنیاد برکت اقدام به ساخت و تکمیل ۱۴۰ مدرسه در مناطق صعب‌العبور کشور کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز از خدمات آموزشی این مدارس بهره‌مند می‌شوند.

ترکمانه ادامه داد: بنیاد همچنین ۱۹ خوابگاه شبانه‌روزی را با ظرفیت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز در مناطق روستایی و صعب‌العبور کشور احداث و تکمیل کرده و در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار داده است.

وی با تاکید بر رفع مشکل تردد دانش‌آموزان در مناطق صعب‌العبور گفت: بنیاد برای تسهیل در رفت‌وآمد دانش‌آموزان به مدارس اقدام به خریداری و تحویل ۱۹ دستگاه خودرو ون (مینی‌بوس) کرده است.

مدیرعامل بنیاد برتر در تشریح دیگر خدمات این بنیاد به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: تاکنون انواع اقلام تحصیلی شامل کتاب، لوازم‌التحریر و وسایل کمک آموزشی به ۵۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان اهدا شده است.

ترکمانه یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر فراهم آوردن امکان بازگشت به مدرسه برای کودکان بازمانده از تحصیل، برای خانواده این دانش‌آموزان نیز ایجاد شغل می‌کند. هدف از این اقدام توانمندسازی اقتصادی و تامین معیشت پایدار برای خانواده‌های این دانش‌آموزان است.

وی افزود: بنیاد تا پایان سال گذشته ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی کرده است و یک‌هزار طرح دیگر را نیز در دست اجرا دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر تداوم نهضت مدرسه‌سازی در کشور گفت: بنیاد در سال جاری ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید با ۱۰۰۰ کلاس درس را با اولویت جایگزینی با مدارس کانکسی در دستور کار دارد و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

ترکمانه یادآور شد: با افتتاح این ۲۰۰ مدرسه جدید، تعداد مدارس آماده بهره‌برداری و تکمیل شده برکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار مدرسه با ۱۱ هزار کلاس درس می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۵۰ روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارند و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha