۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
پیشنهادات ایران در نشست کمیته ارتباطات و هماهنگی APECO تشریح شد

پیشنهادات ایران در نشست کمیته ارتباطات و هماهنگی APECO تشریح شد

نماینده مردم زنجان در مجلس، گفت: در کمیته ارتباطات و هماهنگی APECO پیشنهاد دادیم که امکان استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقلی و مخابراتی کشورهای عضو اکو فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست کمیته ارتباطات و هماهنگی سومین مجمع پارلمانی همکاری اقتصادی، گفت: موضوع اولی که مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص آن مطرح کردم مسئله حمل و نقل بود. پیشنهاد دادیم تا کشورهای عضو در کنار اینکه نیازهای ریلی، دریایی و هوایی خود را برطرف می‌کنند به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که امکان بهره برداری اعضای اکو نیز فراهم شود و در ادامه کشورهای غیرعضو به این پتانسیل نیازمند باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع دومی نیز که در این کمیته از سوی جمهوری اسلامی ایران طرح کردیم در خصوص زیرساخت‌های مخابراتی بود، ادامه داد: پیشنهاد کردیم در عین حالی که زیرساخت‌های مخابراتی را گسترش می‌دهیم به نحوی این سیستم‌ها طراحی شود تا کشورهای عضو اکو نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند، در این راستا باید خلاء‌های قانونی اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه در برخی مسائل حوزه زیرساخت‌های شبکه مخابراتی مانند رگلاتوری، دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال عقب‌ماندگی‌هایی در کشور داریم، عنوان کرد: در حوزه‌ پیشنهادات طرح شده مواضع جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی را تشریح کردیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha