۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
تقویت ظرفیت‌های حمل‌ونقل به‌منظور توسعه روابط با عمان
رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد

تقویت ظرفیت‌های حمل‌ونقل به‌منظور توسعه روابط با عمان

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با رییس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان بر تقویت ظرفیت‌های حمل‌ونقل دو کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، نشست تجاری ایران و عمان با حضور «علیرضا پیمان‌پاک» و هیات همراه و رییس اتاق بازرگانی عمان و بخش خصوصی این کشور در اتاق بازرگانی مسقط برگزار شد.

پیمان‌پاک در این دیدار با اشاره به جایگاه راهبُردی ایران و سلطنت عمان بر امکان صادرات مجدد و ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد سلطنت عمان با دیگر کشورها و حجم ۱٫۵ تریلیون دلاری تجارت منطقه به تلاش برای افزایش سهم دو کشور از این بازار منطقه‌ای با تقویت زیرساخت‌های تجاری به‌ویژه حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت و فعال‌کردن کریدور شمال - جنوب تاکید کرد.

پیمان‌پاک ضمن با تشکر از زحمات اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی دو کشور محوریت این فعالیت‌ها رو بر عهده گرفته و برنامه‌ریزی مناسب را در دستور کار قرار دهد.

«رضا صالح جمعه» رییس اتاق بازرگانی عمان نیز در این نشست با اشاره به افزایش مبادلات دو کشور گفت: با وجود با مشکلات بانکی و حمل‌ونقل، تلاش دو طرف برای افزایش روابط تجاری ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین در دیدار پیمان‌پاک با رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان، دو طرف در خصوص همکاری‌های مشترک به‌ویژه در زمینه تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی و همچنین فعال‌کردن ظرفیت‌های حمل‌ونقل دو کشور به‌منظور توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه و به‌ویژه ترانزیت کالا میان کشورهای منطقه تاکید کردند.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha