۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تأمین نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی قم است/ تعطیلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی قم:

تأمین نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی قم است/ تعطیلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

قم - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با بیان اینکه تعامل دولت و بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال، یعنی «جهش تولید» داشته باشد، گفت: تأمین نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی قم است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی درباره اقدامات اتاق قم در خصوص مقابله با ویروس کوید ۱۹ اظهار داشت: قم اولین استانی بود که ویروس کرونا در آن مشاهده شد که به محض تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا کسب و کارها در این استان تعطیل شدند، اما خوشبختانه شرایط فعلی این استان در حال ثبات است و هر چند هنوز کسب و کارها در تعطیلی به سر می‌برند اما خوشبختانه شاهد ثبات حوزه بهداشتی و درمانی در این استان هستیم.

وی در ادامه افزود: از همان روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا، شاهد اقدامات عاجل اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران برای کمک به فعالان اقتصادی استان بودیم؛ ضمن اینکه فعالان اقتصادی استان نیز دست به کار شدند و اتاق قم به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی استان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به تأمین اقلام پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های درگیر با کرونا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان قم ۱۳ بیمارستان در این استان درگیر بودند، افزود: تاکنون اقلام مختلفی از نیازهای ضروری پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیماران مبتلا به این ویروس را با کمک تولیدکنندگان و بازرگانان تأمین شده است و علاوه بر این، به همت بخش خصوصی استان مبلغ ۲۲ میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شده است که اولویت مصرف این مبلغ، تأمین تجهیزات پزشکی است.

ضرورت تدوین بسته حمایتی از کسب و کارها

وی در ادامه بر ضرورت حمایت دولت از کسب‌وکارها، به خصوص کسب و کارهای خرد تأکید کرد و با انتقاد از نحوه عملکرد برخی مسئولان، گفت: به رغم تأکیداتی که بر حمایت از فعالان و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود اما متأسفانه تمامی این سخنان فقط حرف است و فعالان اقتصادی در عمل شاهد اقدام درخوری نیستند و حتی بر خلاف صحبت‌های انجام شده هنوز در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بسته حمایتی تدوین نشده است و بانک‌ها نیز بدون توجه به بخشنامه‌های صادر شده به فعالان اقتصادی برای پرداخت اقساط خود فشار می‌آورند.

خاکی تصریح کرد: حتی در استانداری قم هم برنامه‌ای جامع برای کنترل بحران تدوین نشده و جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هم که نقش بسیار مهمی در ساماندهی کسب و کارها دارند و موجب تعامل مستقیم فعالان با مسئولان می‌شوند به دلیل کرونا مدت‌هاست که برگزار نشده است.

وی لازمه تحقق شعار سال را تعامل دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات فعلی واحدهای تولیدی به خصوص در استان قم، تأمین نقدینگی است و اگر دولت به فکر چاره‌ای برای حل این مشکل نباشد نباید انتظاری هم برای جهش تولید داشته باشیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی قم در این استان در حال حاضر ۲۵۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

خاکی در پایان با تأکید مجدد بر ثبات نسبی ایجاد شده در استان قم، اعلام کرد: تأمین معیشت خانواده‌های کم بضاعت استان، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری اتاق قم است که از هفته آینده اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۱۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha