۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
ایران و عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاکید کردند

ایران و عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاکید کردند

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید کرد.



به گزارش بازار، «علیرضا پیمان پاک» با «سعید بن حمود المعولی» وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان دیدار کرد و در این دیدار طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل‌ونقل دریایی و همچنین ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند.

در این دیدار مقرر شد ایران و سلطنت عمان بررسی همکاری‌های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری‌های لازم به‌منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.

همچنین مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل‌ونقل دریایی بین دو کشور برگزار شود و راهکارهای فنی، مطالعات و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

در این راستا مقرر شد پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل‌ونقل دریایی امضا شده در دستور کار دو کشور و همچنین این پیشنهاد همکاری در دستور کار دیدار روسای ایران و سلطنت عمان قرار گیرد.

در آستانه سفر رییس جمهوری ایران به عمان، معاون وزیر، در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ایران در مسقط قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha