۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

یکی از تاثیرات ناخواسته افزایش سن ایجاد چین و چروک و افتادگی در پلک هاست.

به گزارش بازار، یکی از تاثیرات ناخواسته افزایش سن ایجاد چین و چروک و افتادگی در پلک هاست. هر چند برخی به دلایل ژنتیکی نیز ممکن است دچار افتادگی پلک شوند، اما اغلب به دلیل بالا رفتن سن با این علائم روبرو می شوند. بلفاروپلاستی عملی است که برای رفع افتادگی پلک و چین و چروک های آن صورت می گیرد و می تواند هر دو پلک بالا و پایین را شامل شود. در این مقاله می خواهیم به بررسی بیشتر بلفاروپلاستی، مزایا و هزینه های آن بپردازیم تا شما زیباجویان عزیز با آگاهی کامل در این خصوص تصمیم گیری نمایید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بلفاروپلاستی چیست؟

دو دلیل عمده می تواند باعث افتادگی و پوست اضافه پلک شود. ژنتیک عامل اول افتادگی پلک هاست؛ بطوریکه که برخی از افراد حتی در سنین جوانی نیز پلک های افتاده ای دارند. اما عامل دوم که مهم ترین عامل نیز می باشد، افزایش سن است. برخی از افراد بلفاروپلاستی را تنها با هدف زیبایی و جوان سازی پلک ها و چشم ها انجام می دهند اما برخی دیگر به دلیل کاهش میدان دید و دلایل درمانی به سراغ بلفاروپلاستی می روند. بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک قادر است که پوست نواحی پیرامون چشم را سفت و لیفت کند و ظاهری جذاب تر، جوان تر و زیباتر به صورت شما هدیه دهد. در فرآیند درمانی، پوست اضافی، عضلات و گاهی اوقات بافت چربی از نواحی پلک بالایی و پایینی برداشته می شوند. گاهی هم تنها پوست اضافی از پلک برداشته می شود.

البته بلفاروپلاستی پلک بالا که گاهی به آن لیفت پلک یا بالا بردن پلک هم می‌گویند، نباید با جراحی رفع افتادگی پلک (جراحی پتوز) اشتباه گرفته شود. در جراحی افتادگی پلک، عضلات و تاندون های پلک بالا که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند، سفت می شوند تا مشکل برطرف شود. اما بلفاروپلاستی زمانی باعث رفع افتادگی پلک می شود که پوست اضافی باعث سنگین شدن و افتادن پلک شده باشد. پس این دو روش جراحی با اینکه هر دو به رفع افتادگی پلک کمک می کنند، با هم متفاوت هستند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی آذین علاوه بر دریافت مشاوره در خصوص مشکلتان، به بهترین پزشکان بلفاروپلاستی در تهران دسترسی داشته باشید و انجام این عمل جراحی را به آنها بسپارید. کلینیک آذین بهترین مرکز بلفاروپلاستی یا جراحی پلک در تهران است که می تواند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان آورد.

بلفاروپلاستی با هدف زیبایی

زمانی که شما تنها به دلیل افتادگی و پوست اضافه پلک اقدام به عمل بلفاروپلاستی کنید، این جراحی تنها با هدف زیبایی صورت گرفته است. در حقیقت، پلک بالایی و گاهی پلک پایینی در اثر افزایش سن و تجمع چربی، پف کرده و متورم شده و دچار افتادگی می شوند. در نتیجه پوست پلک شل، عضلاتش ضعیف و بالشتک های چربی مربوط به آن‌ دچار تورم شده و بیشتر به چشم می آیند. تغییرات به وجو آمده از زیبایی چشم ها می کاهد و باعث می شود که چشم ها خسته و پیر به نظر آیند. به همین دلیل است که برخی از افراد با پدیدار شدن این علائم به فکر روش های درمان آن می افتند.

بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

بلفاروپلاستی با هدف درمانی

بلفاروپلاستی درمانی زمانی انجام می شود که پوست اضافی پلک ها به حدی باعث سنگینی آنها شود که دید فرد را متخل کند. گاهی هم تورم پلک بالا یا پایین عینک زدن یا قرار دادن لنزهای طبی را دشوار می کند. درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین های پلک روی هم نیز از دیگر کاربردهای بلفاروپلاستی است. در این صورت با مراجعه به پزشک، عمل بلفاروپلاستی به شما توصیه می شود. لازم به ذکر است که در کشورهای آسیای شرقی بیشتر افراد جوان عمل بلفاروپلاستی را به منظور درشت‌ تر شدن چشم ‌ها انجام می ‌دهند.

کاندیدای مناسب جراحی پلک

از آنجایی که پف کردن چشم‌ها می‌تواند ناشی از ادم یا آلرژی باشد، در ابتدای امر باید مطمئن شوید که علت افتادگی پلک هایتان افزایش سن یا ژنتیکی است. تمام افرادی که از افتادگی پلک رنج می برند، درصورتی که پس از معاینه توسط پزشک متخصص چشم، گوش و حلق و بینی یا جراح پلاستیک مطمئن شدند که مشکلشان با بلفاروپلاستی قابل حل است، می توانند کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشند.

نکته دیگر آنکه، انتظارات مراجعان نسبت به جراحی پلک بایستی واقع بینانه باشد. این جراحی می تواند بهبودهای چشمگیری در زیبایی صورت و چشم های شما ایجاد کند ولی بعد از تمام درمان های جوانسازی، پوست شما فرآیند پیری خود را همچنان ادامه می دهد و ممکن است در آینده نسبتاً دور، نیاز باشد که دوباره همین درمان را دریافت کنید یا برای ترمیم نتایج از روش های جوانسازی دیگری استفاده کنید. معمولا در صورت رعایت دستورالعمل های پزشک، نتایج بلفاروپلاستی حداقل تا ۱۵ سال ماندگار است.

افرادی که سابقه مصرف دخانیات دارند، بایستی حداقل از چند هفته قبل ازعمل تا چند هفته پس از آن از مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان خودداری کنند. چرا که مصرف دخانیات تاثیر سوئی بر روند درمان و بهبود مراجعین دارد.

همچنین افرادی که سابقه بیماری خاصی را دارند باید از قبل پزشک خود را در جریان موضوع قرار دهند چون ممکن است داشتن بیماری هایی مانند اختلالات انعقادی، مشکلات سیستم ایمنی، بیماری های ویروسی (مانند هپاتیت و ایدز)، دیابت و فشار خون، انجام جراحی پلک را با ریسک هایی همراه کند. تنها در صورت کنترل بیماری و مثبت بودن نظر پزشکتان نسبت به انجام بلفاروپلاستی، می توانید اقدام به این عمل جراحی کنید.

هزینه بلفاروپلاستی

عوامل مختلفی مانند نوع جراحی (پلک بالا یا پایین و میزان برداشت پوست و چربی های اضافه)، دستمزد جراح، هزینه های کلینیک، آزمایشات، داروها و هزینه ویزیت ها و ... در تعیین هزینه بلفاروپلاستی موثر هستند. کلینیک آذین یک کلینیک زیبایی در تهران است که در زمینه های مختلف مانند جراحی پلک یا بفاروپلاستی، روش های جوان سازی پوست، کاشت مو، جراحی های لاغری، جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی و ... فعالیت می کند.

بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

مزایای بلفاروپلاستی

مزایا و کاربردهای بلفاروپلاستی عبارتند از:

  • درمان افتادگی پوست یا شلی پوست پلک بالا که باعث ایجاد چین و چروک روی پلک می شود.
  • درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه که باعث اختلال در بینایی و کاهش میدان دید در فرد می شود.
  • برطرف کردن پف و تورم پلک ها
  • برطرف کردن پف و تورم زیر چشم
  • برداشت پوست اضافی و رفع چین و چروک های ظریف پلک پایینی
  • رفع افتادگی پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می شود.

مراحل بلفاروپلاستی

قبل از شروع جراحی، داروی بی حسی به نواحی پیرامون چشم شما تزریق می شود. گاهی برای راحتی بیشتر، داروی آرام بخش را نیز به شکل خوراکی یا تزریقی دریافت خواهید کرد.

در طی جراحی پلک، برش هایی همسو با خطوط طبیعی پلک در زیر شکاف پلک بالایی و کمی پایین تر از مژه‌های پلک پایینی ایجاد می شود. نحوه‌ی ایجاد برش‌ها به شکلی است که بعد از بهبودی کامل، به هیچ عنوان قابل مشاهده نخواهد بود.

برش به کمک ابزار جراحی دقیق انجام می شود و سپس محل زخم با استفاده از بخیه های بسیار ظریف یا چسب بافتی بسته می شود. این که چه مقدار از پوست اضافی، چربی ها یا عضلات پیرامون چشم باید حذف شوند، به نظر پزشک بستگی دارد. مواردی نظیر ساختار عضلانی صورت، ساختار استخوانی و تقارن ابروهای شما از جمله عوامل تعیین کننده هستند.

در صورت نیاز جراح از لیزر کربن دی اکسید (CO۲) برای بهبود نتایج و جوان سازی لایه‌های سطحی پوست استفاده می کند تا چین و چروک های ظریف باقی مانده نیز از بین روند.

دستورالعمل های قبل و بعد از بلفاروپلاستی

دریافت نتایج مورد نظر از جراحی پلک، علاوه بر اجرای درست فرآیند جراحی توسط پزشک، وابسته به اجرای دستورالعمل های وی قبل و بعد از جراحی است.

  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون، مانند آسپرین و مسکن هایی مانند ایبوپروفن به مدت ۱ تا ۲ هفته پیش از عمل
  • در روز جراحی هیچگونه آرایشی روی صورت خود انجام ندهید.
  • طوری برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی، شخصی شما را به منزل برگرداند و برای چند ساعت از شما مراقبت کند.
  • در روز اول بعد از عمل باید هر یک ساعت یکبار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار به کاهش کبودی و تورم کمک می کند.
  • در روز دوم توصیه می شود که هر چند ساعت یکبار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای تسریع روند بهبودی، بهتر است بعد از ۴۸ ساعت از کمپرس گرم استفاده کنید.
  • در صورت درد بعد از جراحی، می توانید از مسکن های مورد تایید پزشک استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل، از لوازم آرایشی چشم ها استفاده نکنید.

عوارض بلفاروپلاستی

تورم، کبودی و قرمزی چشم عوارضی طبیعی هستند که پس از چند روز برطرف می شوند. مورد طبیعی دیگر، عدم توانایی در کامل بستن چشم ها است. این عارضه معمولاً در عرض چند هفته بهبود می یابد. در این مدت باید از قطره چشمی، بخور و پانسمان چشم در طول شب استفاده کنید تا چشمانتان خشک نشوند. عوارض نادری همچون عفونت، ایجاد اسکار، کوتاهی پلک، دوبینی، بی حسی پلک و ... نیز در صورت عدم تبحر جراح می توانند رخ دهند.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha