۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
افزایش ۱۱ برابری توزیع و مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۱۱ برابری توزیع و مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: امسال و تاکنون توزیع دو گروه کودی فسفاته و پتاسه در استان همدان به طور میانگین بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پیرو تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری، شاهد افزایش معنادار میزان توزیع و مصرف کودهای مذکور در استان همدان هستیم.

وی افزود: طی ۵۸ روز ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، مقدار توزیع و مصرف کودهای فسفاته به عدد یک هزار و ۳۹۵ تن رسیده است که این میزان در سال گذشته ۲۴۳ تن بوده یعنی حدود ۶ برابر افزایش داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان بابیان اینکه توزیع و مصرف کودهای پتاسه نیز به مقدار ۴۸۰ تن رسید که در سال گذشته ۱۰۰ تن بوده است و حدود پنج برابر افزایش دارد، عنوان کرد: توزیع این دو گروه کودی در استان همدان به طور میانگین بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است.

الیاسی گفت: هر چند میزان متوسط مصرف کود شیمیایی همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است ولی رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات ترویجی و آموزشی در یک برنامه میان مدت، مصرف کود شیمیایی استان همدان به مقادیر استاندارد برسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان نسبت به برگزاری همایش آموزشی ترویجی در مصرف بهینه کود شیمیایی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت در روز سوم خرداد ماه سالجاری با حضور ۱۹ شرکت دانش بنیان تولید کننده کود شیمیایی از سراسر کشور اقدام کرده که از همه مدیران، معاونان، رؤسا، کشاورزان، باغداران، گلخانه داران و همه دست اندرکاران بخش کشاورزی برای حضور در همایش دعوت می شود.

الیاسی افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری را منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه ارزیابی و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سالهای اخیر یاد کرد.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha