۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان
معاون معادن و فرآوری معادن وزارت صمت خبر داد

گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان

محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری معادن وزارت صمت در سفر دو روزه به افغانستان از آغاز رایزنی‌ها برای گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، رضا محتشمی پور در سفر دو روزه به افغانستان و دیدار با مسئولان و کارشناسان معدنی این کشور با اشاره به رغبت مقامات افغانستان نسبت به شروع فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در این کشور، گفت: قرار است رایزنی‌ها در هفته آتی در لایه کارشناسی و بازدیدهای میدانی ادامه یابد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: در جریان این سفر در خصوص همکاری‌های معدنی و برخی موانع احتمالی که به علت مقررات و برخی تصمیمات دولت افغانستان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که می‌تواند نقاط شروع همکاری معدنی تهران - کابل باشد، گفت‌وگوی خوبی داشتیم.

محتشمی پور با اشاره به برخی نگرانی شرکت‌های ایرانی، گفت: شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت‌های بزرگ نسبت به مقوله «تضمین امنیت» افغانستان احتیاط دارند و از طرفی حضور بدون ضابطه شرکت‌های ایرانی در افغانستان مورد توجه است.

وی افزود: توسعه معادن بزرگ افغانستان در ابتدای راه بوده و باید مقدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود و ما نیز با حضور قوی فرا سرزمینی در حوزه معادن، نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از آن حساس هستیم.

دیدار با اعضای خانه معدن افغانستان و خانه معدن کابل، وزیر معادن و پترولیوم و معاونان وی، مسئولان وزارت خارجه، رئیس انجمن سنگ‌های قیمتی افغانستان و... از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.

رضا محتشمی پور معاون معدنی و فرآوری مواد وزارت صمت یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با برخی مسئولان و کارشناسان معدنی کشور افغانستان در شهر کابل دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha