۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
شاخص های محرومیت شهرستان ها برای دریافت بودجه اصلاح شود
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس:

شاخص های محرومیت شهرستان ها برای دریافت بودجه اصلاح شود

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس گفت: ما در طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱ درخواست حذف این ردیف ها را داشته‌ایم تا شاخص ها برای بحث محرومیت کاملا مشخص و اصلاح شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فتح اله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس، با اشاره به موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس گفت: براساس جدول منابع و مصارف تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۱ که به بحث محرومیت‌زدایی اختصاص دارد، مبلغ ۲۲ هزار و صد میلیارد تومان برای مناطق محروم اعتبار در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه در بند ۸ این جدول ۳۱ شهر را در سی و یک استان کشور با عنوان دارای محرومیت ویژه انتخاب کرده اند و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص دادند. این سوال برای وکلای ملت پیش آمد که دلیل انتخاب صرفا برخی شهرها چه بوده و براساس کدام اولویت ها انتخاب شده اند؟ زیرا شهرهایی با محرومیت بیشتر در استان های کشور وجود دارند که انتخاب نشده اند و باید عدالت در رسیدگی برقرار شود.

وی تصریح کرد: برای شاخص های محرومیت از جمله خانه بهداشت روستایی، احیای قنوات، رفع تنش آبی، آبخیزداری، آب و راه روستایی و ... که هر کدام در یک ردیف مجزا قرار دارند، به صورت سرجمع ۲۲ هزار و صد میلیارد تومان قرار داده شده است که در این بحث به طور مثال برای رفع تنش آبی در شهرهای کوچک و سکونت های غیررسمی را براساس شاخص جمعیت شهری قرار داده اند و آبخیزداری و خانه بهداشت و آبرسانی را براساس شاخص جمعیت روستایی را براساس شاخص های دیگری تعیین کرده اند.

توسلی ضمن بیان اینکه اینگونه تعیین شاخص ها خلاف محرومیت زدایی است، اظهار کرد: دلیل محرومیت یک شهر یا روستا جمعیت اندک آن نیست بلکه به دلیل محرومیت دچار این موضوع شده و باید در صدد رفع این محرومیت ها برای افزایش جمعیت تلاش کرد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس تاکید کرد: براین اساس ما در طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱ درخواست حذف این ردیف ها را داشتیم و باید شاخص ها برای بحث محرومیت کاملا مشخص، اصلاح و منابع محرومیت زدایی نسبت به شاخص ها تقسیم شود و نباید تنها یک شهر در استان از منابع رفع محرومیت برخوردار باشد و اکنون با تصویب دو فوریت طرح، در کمیسیون بررسی خواهد شد تا هرچه سریعتر به صحن علنی مجلس ارائه شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha