۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
«رانت» مشکل جدی نظام بانکی کشور |واحدهای مسکونی زیرمجموعه بانک ها شفاف سازی شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

«رانت» مشکل جدی نظام بانکی کشور |واحدهای مسکونی زیرمجموعه بانک ها شفاف سازی شود

گرگان- خواجه افلاطون، دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور گفت: بانک ها وام های کلان خود را در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه خود قرار داده که این عمل رانت بوده و باید شفاف سازی شود.

محمدخواجه افلاطون در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) با عنوان مطالبه گری در سال ۱۳۹۸ شکل گرفت و با توجه به نیازسنجی در کشور کارگروه های و معاونت های مختلفی به وجود آمد.

دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور افزود: مجمع مطالبه گران بانک زیرمجموعه قرارگاه بقیه الله، سال گذشته با حضور اعضای مرکز پژوهش مجلس، نمایندگان حوزه های علمیه و دانشگاه، فعالان بورس، بیمه و بانک برگزار و بعد از طرح مسئله، مانیفست اولیه تعریف و کارگروه‌های و سیاست های آن مشخص شد.

وی بیان کرد: در این مجموعه شش کارگروه در حوزه اصلاح ساختار بانکی با حضور افراد صاحب نظر از جمله افراد شاخص در مجمع تشخیص مصلحت نظام و افراد صاحب نظر در حوزه علمیه و دانشگاه ایجاد شد.

خواجه افلاطون اضافه کرد: کارگروه های مختلفی همچون حذف و نقد ربا، کارگروه ساماندهی بیمه‌ های کشور، کارگروه پایش و ارتباطات بهینه، سرمایه گذاری بانک ها، کارگروه علمی و پژوهشی و آینده نگری- در زمینه بلاک چین، متاورس و رمز ارز و اتفاقات نوظهور در حوزه اقتصاد- فعال هستند.

دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور ادامه داد: دفتر مرکزی مجمع در تهران قرار داشته و در حال حاضر در ۱۱ استان از جمله گلستان، سمنان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و غیره مجمع استانی تشکیل شده و تا پایان شش ماهه اول به ۲۱ استان خواهد رسید.

طبق گفته وی در حال حاضر ۵۰۰ نفر از افراد متخصص و صاحب‌نظر در مجموعه فعالیت می کنند.

خواجه افلاطون با بیان این که اصلاح ساختار بانکی از دیگر اهداف ما است، گفت: بانک ها وام های کلان خود را در اختیار برخی از شرکت‌ها قرار داده و تعاونی تاسیس می کنند و وام را به مجموعه‌ های خود تخصیص می دهند که این عمل رانت است.

دبیر مجمع مطالبه گران حوزه بانک و سرمایه کشور با بیان اینکه باید در این موضوع شفافیت انجام شود، افزود: یکی از سیاست‌های کلی سال ۱۴۰۱ این است که این موضوع به طور کامل و واضح مطرح و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شرکت زیر مجموعه بانک باید شفاف‌سازی کند که چه میزان خانه داشته و در مالکیت چه کسی است و اگر پایان کار گرفته و خالی است چرا عرضه نمی شود؟

کد خبر: ۱۵۱٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha