۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
تغییری در قیمت و سهمیه آرد نانوایی های همدان نداشتیم
فرماندار همدان:

تغییری در قیمت و سهمیه آرد نانوایی های همدان نداشتیم

همدان - فرماندار همدان با بیان اینکه هیچ تغییری در قیمت، یارانه و سهمیه آرد نانوایی ها نداشتیم، عنوان کرد: میزان مصرف آرد و سرانه مصرف نان در همدان کاملا مشخص است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمد علی محمدی در کارگروه آرد و نان شهرستان همدان گفت: تعطیلی غیر مجاز، عدم رعایت ساعت کاری و فروش آرد از جمله تخلفاتی است که با ایجاد تفاوت قابل توجه بین قیمت آرد یارانه ای نانوایی ها و آرد آزاد بخش صنف و صنعت مشاهده می شود.

فرماندار همدان با اشاره به کشف مقادیر قابل توجه آرد یارانه ای خارج از شبکه در همدان افزود: در چنین شرایطی واحدهای صنفی متخلف ضمن کم کاری و ایجاد صف، کم بودن سهمیه آرد را علت شلوغی نانوایی ها و سهمیه بیشتری مطالبه می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در قیمت، یارانه و سهمیه آرد نانوایی ها نداشتیم، عنوان کرد: میزان مصرف آرد و سرانه مصرف نان در سطح همدان کاملا مشخص است و با واحدهای صنفی متخلف با جدیت باید برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

محمدی با تاکید بر ممنوعیت پخت نان شیرین توسط نانوایی ها افزود: آرد تحویلی به نانوایی ها یارانه ای است و صرفا می توانند نوع نان درج شده در مجوز پروانه فعالیت خود را عرضه کنند.

فرماندار همدان یادآور شد: نصب تابلو حاوی مشخصات واحد صنفی، نوع پخت، روز تعطیل و تلفن شکایات در نانوایی ها اجباری است و با توجه به تغییر ساز و کار نظارتی و طرح ساماندهی بازرسی نانوایی ها لازم است به این مهم توجه شود.

مدیر کل غله استان همدان نیز با اشاره به مشکل کمبود فضای برخی از نانوایی ها برای ذخیر آرد گفت: سهمیه آرد نانوایی ها برای پخت 15 روز در اخیارشان قرار می گرفت که جهت رفع این مشکل سهمیه آرد نانوایی ها برای پخت 10 روزه تحویل می گردد.

مسعود بکایی کاهش تقاضای آرد در برخی از مصارف بخش صنف و صنعت را نشانه تهیه آرد خارج از شبکه و بصورت غیر مجاز دانست و افزود: هیچ واحد صنفی نانوایی و نان فانتزی اجازه ندارد آرد تحویلی را در محلی بجز واحد صنفی خود نگهداری یا منتقل نماید.

کد خبر: ۱۵۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha