۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
گام بلند دولت برای احیای واحدهای راکد | صدای تولیدی در ۳۸ کارخانه سمنان پیچید
در بازدید معاون رئیس جمهور مطرح شد؛

گام بلند دولت برای احیای واحدهای راکد | صدای تولیدی در ۳۸ کارخانه سمنان پیچید

سمنان- گام بلند برای احیای واحدهای راکد تولیدی استان سمنان با برگزاری نشست های رفع موانع تولید و بازگشت ۳۸ واحد صنعتی به تولید و حفظ اشتغال آن‌ها برداشته شده است.

بازار، گروه استان‌ها: دولت سیزدهم یکی از مهمترین محورهای خود را احیای واحد های راکد و بازگرداندن رونق به تولید اعلام کرده است وظیفه ای که البته بسیار دشوار به نظر می رسد زیرا سیاست های اقتصادی پنج سال قبل احیای تولید با ارائه بدون برنامه و کارشناسی تسهیلات بانکی، باعث شده تا بسیاری از واحد های تولیدی استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور، با دشواری هایی روبرو شوند.

دولت برای این منظور دو راهکار را در پیش گرفته است نخست حمایت از واحد های تولیدی با رفع موانع مانند مهلت گرفتن از بانک ها، رفع مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و کارگری و دوم اختصاص منابعی برای تزریق به واحد های تولیدی برای پرداخت بدهکاری ها و مهلت دادن برای اینکه بتوانند تولید را سرپا و سپس اقساط تسهیلات را پرداخت کنند بخشی از اعتبارات مصوب این تسهیلات در سفرهای استانی ابلاغ می شود.

اعتبارات سفر رئیسی
سال گذشته و درست روز ۱۳ آبان بود که رئیسی برای نهمین سفر استانی دولت سیزدهم سمنان را انتخاب کرد و در این سفر نیز مانند دیگر سفرهای استانی مبالغی را برای تسهیلات به رونق تولید ابلاغ کرد حالا بعد از چند ماه صولت مرتضوی، معاون رئیسی به سمنان آمده تا بر روند اجرای مصوبات سفر و همچنین موضوع خروج واحد های تولیدی از رکود، نظارت داشته باشد.

حمایت از واحد های تولیدی با رفع موانع مانند مهلت گرفتن از بانک ها، رفع مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی از سوی دولت

البته خبرنگاران برای حضور و پوشش این این سفر منع شدند اما اخبار این بازدید جسته و گریخته در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است در یکی از این اخبار مرتضوی در حاشیه بازدید از پروژه حرم تا حرم گفت: طی سال گذشته سفر رئیس جمهور و هیئت دولت را به استان سمنان شاهد بودیم که در همان بدو روی کار آمدن دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی و در نهمین مقصد، صورت گرفت یکی از تاکیدات دولت در سفرهای استانی، اختصاص اعتبارات به واحدهای راکد تولیدی و صنعتی بود.

وی افزود: بر حسب گزارش‌های ارائه شده از سوی استانداری سمنان در همین چند ماه اخیر مشکلات چندین واحد تولیدی استان بررسی و شاهد بازگشت ۳۸ واحد راکد به تولید هستیم که نشان از عزم جدی دولت در توجه به واحدهای راکد است همچنین خروج واحدهای تولیدی از رکود، تعداد قابل توجهی اشتغال را نیز به دنبال خواهد داشت.

گام بلند دولت برای احیای واحدهای راکد | صدای دستگاه‌های تولیدی در ۳۸ کارخانه سمنان پیچید

تاکید بر رفع موانع
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برداشتن موانع از پیش پای واحدی صنعتی از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: امروز در استان سمنان بازدیدی از کارخانه‌های استان سمنان صورت گرفته و راهکارهای حمایت از واحدهای صنعتی که نیاز به توسعه داشتند، بررسی قرار گرفت است.

مرتضوی بیان کرد: خوشبختانه عزم تولیدگران ما در کشور و بالتبع استان سمنان برای کمک و همراهی و رونق تولید جزم است لذا دولت نیز توان خود را برای رفع مشکل اشتغال مضاعف کرده و از برای تحقق این امر، حمایت از تولید را در نظر دارد.

تلاش برای جذب اعتبارات
استاندار سمنان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته ۳۸ واحد تولیدی در استان طی چند ماه اخیر از رکود خارج شدند، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌ صورت نقد در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته است و در سفر آیت‌الله رئیسی به این استان بیش از ۳۲ هزار نامه مردمی بررسی و به آنها پاسخ داده شده است بیان کرد: از مجموع مصوبات ۲۰ سفر استانی آیت‌الله رئیسی تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ شده و سایر مصوبه‌ها و دستورات رئیس جمهور نیز در دست پیگیری است.

بر حسب گزارش‌های ارائه شده از سوی استانداری سمنان در همین چند ماه اخیر مشکلات چندین واحد تولیدی استان بررسی و شاهد بازگشت ۳۸ واحد راکد به تولید هستیم

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح دوشنبه در ابتدای سفر یک روزه به استان سمنان پس از استقبال هاشمی، استاندار سمنان از یک کارخانه پلاستیک شهرک صنعتی ایوانکی موسوم به پلاستیک مانا بازدید کرد.

احیای ۱۰۰ شغل در یک کارخانه
رئیس سازمان صمت استان سمنان در این بازدید و در بیان اطلاعاتی از کارخانه مذکور، گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی ایوان کی راه اندازی شده است همچنین باید تاکید کرد که این شرکت ۱۰۰ نفر اشتغال نیز ایجاد کرده است.

علی تشنه دل بیان داشت: طرح توسعه این واحد صنعتی دانش‌بنیان نیز با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دست تهیه و اجرا است و در صورتی که افتتاح شود بیش از ۷۵۰ شغل دیگر نیز در استان سمنان ایجاد خواهد کرد که تحول خوبی محسوب می‌شود.

گام بلند دولت برای احیای واحدهای راکد | صدای دستگاه‌های تولیدی در ۳۸ کارخانه سمنان پیچید

بازدید از طرح های صنعتی
معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه از شرکت تولیدی پارسیان پلی اتیلن موسوم به مشبک ایرانیان تولیدکننده لوله اتصالات بازدید کرد این کارخانه نیز طبق اعلام رئیس سازمان صمت استان سمنان با تخصیص اعتبار لازم و مصوبه ستاد احیاء واحدهای راکد استان در بهمن ١٤٠٠ دوباره به چرخه تولید بازگشته است همچنین شرکت گلبهار جاده ابریشم، فرآوری‌کننده روغن های نباتی در شهرک صنعتی ایوانکی دیگر طرحی بود که مورد بازدید مرتضوی قرار گرفت.

آنطور که علی تشنه دل رئیس صمت استان سمنان اعلام شرکت تولیدی گلبهار جاده ابریشم با تخصیص اعتبار لازم و مصوبه ستاد احیاء واحدهای راکد استان سمنان به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۵۰ نفر مجددا فراهم کرده است.

تشنه دل با بیان اینکه شرکت پُلی اِتیلن مُشبَّک ایرانیان دیگر طرحی بود که معاون رئیس جمهور از آن بازدید کرد، گفت: این طرح نیز در شهرک صنعتی ایوان کی استقرار داشته و برای چندین نفر شغل ایجاد کرده است همچنین باید گفت فعالیت این شرکت در بخش ساخت لوله و اتصالات پلی اتیلن است. از سوی دیگر باید تاکید کرد که این کارخانه در زمره کارخانه‌های راکد و مشکل دار بود که چند ماه قبل با تصویب ستاد رفع موانع استان سمنان به چرخه تولید بازگشت و فعالیت خود را با ۲۰ فرصت شغلی ادامه می‌دهد.

حضور مرتضوی در گرمسار
سیلوی یک هزار تنی گندم در شهرستان گرمسار دیگر طرحی بود که مورد بازدید معاون رئیس جمهور قرار گرفت استاندار سمنان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه سیلوی یکصد هزار تُنی گرمسار در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امیدواریم به زودی شاهد تکمیل این طرح باشیم.

هاشمی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان در سال گذشته برای تکمیل آن مصوب شد، بیان کرد: این سیلو می تواند قدرت ذخیره خوبی را به استان سمنان بدهد.

سیلوی یکصد هزار تُنی گرمسار در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

صولت مرتضوی همچنین از بزرگراه حرم تا حرم نیز بازدید کرد انطور که دولت درباره این طرح اعلام کرده بزرگراه حرم تا حرم قطعه گرمسار - سمنان هم اکنون در دست ساخت است و در صورت تکمیل، مابقی طرح نیز به صورت قطعه به قطعه اجرا خواهد تا تهران و قم را به مشهد مقدس در کوتاه‌ترین زمان ممکن متصل کند.سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از کارخانه سمند کاشی سمنان نیز بازدید کرد که سال ها است راکد بوده است.

تشنه دل رئیس صمت استان سمنان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کارخانه کاشی ۱۳ سال راکد بوده است، گفت: این کارخانه با مصوبه ستاد احیا واحدهای راکد استان توسط یک شرکت خصوصی دیگر احیا و به زودی به تولید انبوه خود باز خواهد گشت.

مرتضوی همچنین پیش از ورود به این کارخانه از فروشگاه زنجیره‌ای اتکا سمنان به منظور بررسی و نظارت بر روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی بازدید به عمل آورد. وی قرار است از بیمارستان کوثر سمنان نیز بازدید و سپس به دیدار نماینده ولی فقیه در استان سمنان برود وی پس از آن در شورای اداری حضور خواهد یافت.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha