۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
دستگیری کلاهبرداران ارسال کننده پیامک‌های یارانه معیشتی
معاون اجتماعی پلیس فتا خبر داد

دستگیری کلاهبرداران ارسال کننده پیامک‌های یارانه معیشتی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از دستگیری ۴ مجرم سایبری که تحت عنوان «جاماندگان یارانه معیشتی» اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش بازار، سرهنگ رامین پاشایی از شیوه تکراری در کلاهبرداری با نام جاماندگان یارانه معیشتی خبر داد و اظهار کرد: هر بار که قرار است یک طرحی اجرا شود و یا خدماتی به هموطنان داده شود، مجرم سایبری هم دست به کار شده و یک پلتفرمی مجرمانه شبیه همان طراحی کرده و از هموطنان کلاهبرداری می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: چند مورد سرقت و هک گوشی از زمان واریز یارانه معیشتی گزارش شده است که در این رابطه ۴ نفر در کل کشور دستگیر و تعدادی سرشماره هم مسدود شده است.

وی افزود: هموطنان دو اصل را مدنظر قرار دهند؛ اول اینکه هیچ سازمان، نهاد و ارگان دولتی یا غیردولتی رسمی از طریق شماره تلفن‌های شخصی پیامک نمی‌فرستد و دوم اینکه برای ارائه خدمات دولتی از طریق پیامک، وجه نقد از کسی دریافت نمی‌شود.

معاون پلیس فتا تصریح کرد: پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان و ارگان‌ها حتما باید دارای شناسه ارسال کننده باشد، به عنوان مثال پیامک بسته حمایتی با عبارت (e.refah) و پیامک‌های مربوط به قوه قضاییه با عبارت (عدل ایران - adliran) ارسال می‌شوند.

سرهنگ پاشایی در ادامه گفت: شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان بر روی لینک‌های که با سر شماره‌های شخصی برایشان ارسال می‌شود، کلیک نکنند؛ زیرا در صورت کلیک بر روی لینک‌های آلوده، گوشی در اختیار کلاهبردار قرار می‌گیرد.

معاون پلیس فتا اظهار کرد: افرادی که مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که روشن و خاموش کردن گوشی و درآوردن سیم کارت هیچ تاثیری ندارد؛ تنها راهکار برگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه کارخانه است تا دسترسی کلاهبردار قطع شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha