۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
تاخیر در پرداخت کرایه حمل نهاده‌ها را دچار چالش می‌کند| ۷۵ میلیون راس دام ثبت شده در کشور داریم
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

تاخیر در پرداخت کرایه حمل نهاده‌ها را دچار چالش می‌کند| ۷۵ میلیون راس دام ثبت شده در کشور داریم

آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یکی از مشکلات حمل نهاده‌های دامی موضوع کرایه رانندگان است که با تاخیر یک ماهه پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: دستور کار ابتدایی نشست امروز تحقیق و تفحص از صندوق محیط زیست بود که آقای ابوترابی به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان آن را امضاء کرده بودند که با توضحیات ارائه شده توسط معاون سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیرعامل سابق صندوق محیط زیست مقرر گردید مهلت ۱۰ روزه برای جمع بندی نهایی و اقناع نمایندگان درخواست کننده مشخص شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستورکار دوم امروز کمیسیون کشاورزی گزارش کمیته دامپروری بود که بر اساس آن برابر اعلام سامانه دامپروری ۷۵ میلیون راس دام ثبت شده در کشور داریم، افزود: عمدتا دامداران از پلاک کوبی‌ها استقبال کرده اند اما با توجه به حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت نهاده‌های دامی باید برای تداوم پلاک کوبی‌ها باید سازوکار جدیدی اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان دامپزشکی نصب میکروچیپ‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: برخی از میکروچیپ‌ها با استفاده از سنسورهای خود حیات دام را کنترل و گزارش آن را ارئه می‌کند اما با توجه به هزینه بالایی این میکروچیپ‌ها شروع نصب آنها در حال بررسی می‌باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شده است در صورت نیاز طرح اصلاح قانون جامع دامپروری در کمیسیون کشاورزی بررسی شود، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه از ابتدای سال منتظر اصلاح شیوه ارائه ارز بوده‌ایم متاسفانه از فروردین ماه و اواخر اسفندماه وضعیت تخصیص نهاده با مشکل مواجه شده و تخصیص‌ها در سامانه بازارگاه با نوسان همراه بود به نحوی که بسیاری از مرغداران نتوانسته سهمیه خود را تهیه کنند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه تداوم شرایط فعلی در زمینه تامین نهاده‌ها بسیار نگران کننده است، ادامه داد: یکی از مشکلات حمل نهاده‌های دامی موضوع کرایه رانندگان است که با تاخیر یک ماهه پرداخت می‌شود، برابر با اعلام سازمان راهداری تاخیرها باعث ایجاد بی‌انگیزگی در میان کامیون‌داران برای حمل نهاده‌ها شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده نهاده‌های دامی باید با شرکت‌های حمل و نقل وارد مذاکره شوند و حمل کالاهای وارداتی را به آنها بسپارند، گفت: مقرر شده است به منظور نظارت میدانی از بندر ماهشهر، پایان هفته جاری با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در این بندر حاضر و نشست جمع‌بندی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستور کار نهایی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس سازمان حفظ نباتات ارائه گزارشی از آفات مهاجم خصوصا ملخ بود، ادامه داد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده در ۱۷ استان با استفاده از سموم موجود با آفات مبارزه شده است اما نوع سموم جای بحث دارد و باید در ماده موثره آنها بازنگری شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در زمینه تامین سموم به دلیل وجود تعارض منافع عقب ماندگی‌ها و نگرانی‌هایی داریم که شدیدا به دنبال رفع آن هستیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha