۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
بررسی تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی در کمیسیون انرژی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

بررسی تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی در کمیسیون انرژی

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: طراحان تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی معتقدند، درصورت تشکیل این شرکت بهره‌وری و ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این کمیسیون به منظور ارائه گزارش عملکرد، گفت: آقای نگاهداری به اتفاق همکاران خود علاوه‌بر ارائه یک گزارشی کلی از عملکردشان، گزارشی هم از پژوهش‌های انجام شده و در حال انجام در حوزه انرژی اعم از صنایع بالادستی، پایین دستی، برق، انرژی هسته‌ای، اصلاح رابطه مالی میان شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت با دولت، اصلاح مصرف سوخت و... ارائه کردند.

نماینده مردن نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه "طرح تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی" -که از ادغام بخش پالایشی شرکت ملی پالایش و پخش بـه شرکت پتروشیمی ایجاد می‌شود- مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: طراحان این طرح معتقدند؛ در صورت تشکیل شرکت مذکور، بهره‌وری و ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد، اما با وجود برگزاری جلسات متعدد، دولت و وزارت نفت با آن مخالف هستند، به همین دلیل در این جلسه مقرر شد؛ جلسات بررسی بیشتری برگزار شود و طراحان طرح استدلال‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha