۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
آیین‌نامه فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری به متولدین ۱۴۰۰ تدوین شد
از سوی وزارت اقتصاد؛

آیین‌نامه فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری به متولدین ۱۴۰۰ تدوین شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی فروش ۱۰ میلیون ریالی واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی به نام فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کرد.

به گزارش بازار، در نتیجه کنترل و تعدیل جمعیت در دهه‌های گذشته، چالش‌هایی در ساختار جمعیتی کشور ایجاد شده و چنانچه راهکارهایی از سوی دولت‌مردان و سازمان‌های تأثیرگذار ارائه نشود، کشور دچار آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری خواهد شد.

در همین راستا به‌منظور رفع چالش مذکور و با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیت جزو اسناد بالادستی قرار گرفته و سیاست‌های افزایش جمعیت جایگزین سیاست‌های تک‌فرزندی شده است.

دولت بر مبنای تبیین زیرساخت‌های حمایتی و تشویق به باروری در ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مکلف شده به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، مبلغ ۱۰ میلیون ریال تا سقف سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد و بر همین اساس مقرر شده سازوکار اجرایی از جمله نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه‌های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران برسد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در این راستا پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را برای سیر مراحل قانونی به دولت ارائه کرده که این پیشنهاد در کمیسیون اقتصاد دولت مراحل بررسی کارشناسی را می‌گذراند.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha