۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مسائل اقتصادی ستون فقرات جامعه است| مدیران ناهمخوان با سیاست‌های دولت پالایش شوند
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

مسائل اقتصادی ستون فقرات جامعه است| مدیران ناهمخوان با سیاست‌های دولت پالایش شوند

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه جراحی اقتصادی نیازمند کسب اطلاعات دقیق و صحیح است، گفت: برخی افراد در حلقه مشاوران و گزارشگران، اطلاعات غلط بر اساس صرفه و منافع خود به رئیس جمهور می دهند.

به گزارش بازار، علی‌اصغر خانی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به شرایط ویژه معیشتی مردم و نگرانی فزاینده ملت ایران در خصوص جراحی اقتصادی دولت، گفت: از تلاش های رئیس جمهور تشکر می کنم و از همکاران خود که طی ۱۰ ماه گذشته، نهایت همراهی را با سیاست های دولت و در عرصه های مختلف داشتند، تشکر می کنم. این همراهی و همدلی در قوای مجریه و مقننه در راستای بهبود شرایط کشور و در امتداد رشد و توسعه ایران اسلامی بوده و هست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه این روزها مردم دغدغه ها و مطالبات بسیاری دارند که مهم ترین آنها رفع معضلات اقتصادی و زدودن فقر از دامن کشور است، اظهار داشت: شاید به جرأت بتوان گفت یکی از دلایل اقبال ملت به شما در ایام انتخابات، سیاست های اعلامی در راستای حل مسائل معیشتی بود.

وی ادامه داد: اما آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که نه تنها مقوله گرانی و تورم پایان نیافته بلکه قیمت ها به صورت افسارگسیخته، لجام دریده و مردم به شدت نگران آینده بوده و در حال حاضر نیز در مضیقه های دشوار مالی به سر می برند البته نگرانی های مردم به حق بوده و انتظارات آنها و نمایندگان تخفیف در شرایط اسفناک معیشتی و گسترده شدن سفره های مردم بود.

خانی در ادامه مسائل اقتصادی را به مثابه ستون فقرات یک جامعه دانست و افزود: اگر تمام اجزای بدن یک بیمار را درمان کنید اما ستون فقرات آن بیمار بماند، آن بیمار همچنان فلج است و اقتصاد و معیشت مردم نیز دقیقا ستون فقرات مردم است.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان بر همین اساس تصریح کرد: هرچند این مشکلات ماحصل بی تدبیری برخی مدیران سابق در دولت قبلی است، اما قصور برخی مدیران حاضر در دولت سیزدهم نیز دست کمی از آنها ندارد.

وی ادامه داد: در گرانی ها هم نظاره گر پراکنده گویی مسئولان و حتی گاهی شاهد مخالفت ضمنی آنها با سیاست های حذف ارز ترجیحی بودیم و تناقضاتی غیرقابل قبول را در شبکه های اطلاع رسانی و صداوسیما ملاحظه کردیم.

خانی افزود: جا داشت تا رئیس جمهور پیش از آغاز جراحی اقتصادی ایران، در ابتدا به فکر چیدمانی قابل اتکا، متشکل از افراد متبحر، صاحبنظر و متخصص اقتصادی و همسو با سیاست های اقتصادی دولت را در تیم خود قرار می داد و بعد به جراحی اقتصادی مبادرت می کرد که حتی اگر این اتفاق امروز هم بیفتد دیر نیست چرا که این موضوع به صورت مستقیم با امور جاری و روزمره مردم در ارتباط بوده و هرگونه آزمون و خطا، آسیب های غیرقابل جبران وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بیم آن را داریم که حلقه مشاوران و گزارشگران پیرامونی شما آنچنان که باید و شاید به شما اطلاعات صحیح ندهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقوله ای که لازمه اصلی اجرای صحیح طرح یارانه هاست، اطلاعات صحیح است، یادآور شد: قطعا و بلاشک کسب اطلاعات میدانی از کف جامعه تا دل بازار منوط به مشاوران امین و گزارشگرانی واثق آن هم خارج از سیستم داخلی دارد که باید در دستور کار رئیس جمهور باشد تا اخبار و اطلاعات لحظه به لحظه جامعه از سوی افرادی امین داده شود. مبادا کسانی که صرفه و صلاح خویش را در ارائه گزارش های غلط می دانند، اخبار را به صورت کانالیزه شده به دست رئیس جمهور برسانند.

وی خطاب به رئیس دولت ادامه داد: مردم در کوی و برزن از ما گلایه و انتقاد داشته و حساس شده اند و می گویند چرا فلان شخص در میانه دولت انقلابی خوش رقصی می کند. از قضا از چهره هایی که می گویند، نام می برند و از آنها صحبت می کنند همان هایی هستند که از مسببان وضع موجودند که مردم روی آن حساس هستند لذا انتظار داریم مدیرانی که با سیاست ها و شعارهای دولت همخوانی ندارند در دولت و کابینه نباشند و از به جای آن از چهره های انقلابی و باتجربه استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران، عدم تغییر بخشی از مدیران را نمی پذیرند.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha