۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح جداول محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱

نمایندگان خانه ملت با بررسی طرح اصلاح جدول محرومیت زدایی قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به صورت دوفوریت موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح اصلاح جدول ۴-۲۴ محرومیت زدایی (جداول منابع و مصارف تبصره ۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به صورت دوفوریت با ۱۹۴ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بنابر این گزارش فتح الله توسلی به عنوان نماینده پیشنهاد دهندگان این طرح درباره آن توضیح داد: امسال متاسفانه جداول و پیوست های بودجه سال ۱۴۰۱ در اختیار نمایندگان قرار نگرفت و بعداً متوجه شدیم مبالغی برای محرومیت زدایی در جدول تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است که یکی از آنها این است که ۳۱ شهر را انتخاب کرده و برای هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان به طور ویژه در قالب محرومیت زدایی اعتبار اختصاص دادند، اما شهرهای انتخاب شده نه تنها محرومتر نیستند، بلکه از آنها محرومتر نیز وجود دارد و غالب نمایندگان این مهم را تصدیق می کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس یازدهم با بیان اینکه ۳۱ شهر انتخاب و ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص داده شده است، افزود: خواسته ما این است که این مصوبه اصلاح شود و به نسبت محرومیت در هر استان و همه ۱۰۰ میلیارد تومان به یک شهر اختصاص داده نشود. همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان در شورای برنامه ریزی با نظر مجمع نمایندگان براساس شاخص محرومیت توزیع شود.

وی ادامه داد: همچنین شاخص ها براساس شاخص های مشخص شده معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری مشخص شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha