۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
بانک مرکزی با تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی همکاری نمی کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک مرکزی با تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی همکاری نمی کند

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه از امتناع ۳ ماهه بانک مرکزی در همکاری با تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: طبق قانون تمامی دستگاه ها موظفند در تحقیق و تفحص با مجلس همکاری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژادارم ساداتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آئین نامه ای، گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس تمامی دستگاه ها موظفند در تحقیق و تفحص با مجلس همکاری کنند اما با وجود آنکه بیش از ۳ ماه است تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه دادهایم اما متاسفانه بانک مرکزی از همکاری امتناع می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس، ادامه داد: در این راستا علاوه بر نوشتن ۲ بار نامه به حضرت عالی، نامه ای نیز در این خصوص به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دادم اما بانک مرکزی همچنان با وظایف قانونی مجلس مخالفت می کند و این همکاری صورت نگرفته است.

بنابراین گزارش رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: من در جریان مکاتبات شما هستم، البته رئیس بانک مرکزی هم در این خصوص مکاتبه ای با من داشته است که پاسخی به ایشان دادم و لذا حتما پیگیری می کنیم که قانون اجرایی شود و فاصله اتفاق افتاده را به زمان تحقیق و تفحص اضافه خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha