۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
انتقاد از تاخیر در پرداخت کرایه رانندگان حمل نهاده‌های دامی
رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

انتقاد از تاخیر در پرداخت کرایه رانندگان حمل نهاده‌های دامی

آزادی خواه، رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بخش خصوصی انتقادهای جدی در زمینه استفاده از میکروچیپ‌ها با توجه به بار مالی آن دارند زیرا دولت هزینه‌های ریالی را عهده دار نمی‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه) کمیسیته دامپروری کمیسیون متبوع خود، گفت: نشست امروز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام، مسئولین معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، نظام صنفی دامپروری و اتاق تعاون در خصوص پلاک کوبی دام‌ها و تامین نهاده‌های دامی تشکیل شد.

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ضمن اشاره به ارائه توضیحات و گزارش رئیس سازمان دامپزشکی در خصوص پلاک کوبی دام‌ها، ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی مصوب شده است که از میکروچیپ به عنوان یکی از روش‌های مدرن موجود به جای پلاک کوبی دام‌ها استفاده شود که در حال تهیه مقدمات آن هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی انتقادهای جدی در زمینه استفاده از میکروچیپ‌ها با توجه به بار مالی آن دارند زیرا دولت هزینه‌های ریالی را عهده دار نمی‌شود، تصریح کرد: مقرر شد برنامه‌های مختلفی از معاونت امور دام، اتاق تعاون و سازمان دامپزشکی در زمینه پلاک کوبی دام‌ها به کمیسیون کشاورزی ارائه شود تا پس از بررسی آنها تصمیم‌گیری واعلام نظر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستور کار بعدی کمیته دامپروری در خصوص حمل و نقل نهاده‌های دامی با حضور مسئولین سازمان بنادر و سازمان حمل و نقل جاده‌ای بود مقرر شد پایان هفته جاری به منظور بررسی شرایط موجود از بندر امام خمینی (ره) نظارت میدانی داشته باشیم، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات حمل و نقل نهاده‌های دامی پرداخت کرایه رانندگان است.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه در حال حاضر کامیون داران به واسطه آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی در جنوب کشور بازار مناسبی دارند، ادامه داد: متاسفانه کرایه رانندگانی که از بندر امام خمینی (ره) نهاده‌های دامی را حمل می‌کنند پس از یک ماه تاخیر پرداخت می‌شود که آسیب جدی وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت امور دام و واردکنندگان نهاده‌های دامی باید پیش از رسیدن کشتی‌ها به بندر با شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای قرارداد منعقد کنند، گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت‌ حمل و نقل جاده‌ای در کشور وجود دارد که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha