۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
اقتصاد با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه شفاف‌تر می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه شفاف‌تر می‌شود

موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دریافت مالیات از عایدی سرمایه یکی از انواع پیشرفته در اخذ مالیات‌های حوزه مالیاتی است که می‌تواند در ساماندهی بازار کمک شایانی کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سید کاظم موسوی از بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه تلاش می‌کند با سوداگرایی‌های بازارهای مختلف همچون ملک، خودرو، ارز، طلا و... مبارزه کند، لذا باید آن را نوعی مالیات بر سوداگری دانست.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر، سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر زیرساخت مالیاتی اصلاح شود، وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد و همچنین دریافت مالیات از عایدی سرمایه یکی از انواع پیشرفته در اخذ مالیات‌های حوزه مالیاتی است که می‌تواند در ساماندهی بازار کمک شایانی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و مجلس وظیفه دارند به صورت ریشه‌ای نسبت به اصلاح و بهبود اقتصاد کشور اقدام و زیرساخت‌های اطلاعاتی را برای تصویب هر چه زودتر این طرح تامین کنند.

موسوی با اشاره به اینکه تصویب این طرح و اجرای آن تحول بزرگی را در نظام مالیاتی به دنبال دارد خاطرنشان کرد: اجرای این قانون ضمن شفافیت اقتصادی کشور، تحولی عظیمی را در نظام مالیاتی کشور رقم زده و دست سوداگران بازار را کوتاه و کنترل قیمت‌ها را به همراه دارد.

لازم به ذکر است؛ طرح مالیات برارزش افزوده روش و تفکری است که چندین‌دهه از تجربه‌ی مثبت آن در سایر کشورها گذشته و باعث تعادل بخشیدن در امر گرفتن مالیات بین طبقات مختلف جامعه شده است و از نظر برقراری عدالت اجتماعی مورد تأکید اکثر صاحب‌نظران بوده است.

گفتنی است؛ این مالیات نسبت به سایر مالیات‌ها در بسیاری از کشورها در عین تامین عدالت‌ اجتماعی بیشتر و بدون از بین‌بردن انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری و تولید، به‌عنوان منبع درآمدی جدید دولت به‌کار برده می‌شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد حسین IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اداره دارایی با دریافت مالیاتهای زیاد و بی حساب از کسبه و فعالین بازار باعث ارزیابی غلط از اقتصاد خرد کشور شده است