۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
۹۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران زنجانی پرداخت شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان:

۹۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران زنجانی پرداخت شد

زنجان- زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان از تمدید خرید تضمینی گندم کشاورزان استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار ،از تمدید خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان زنجانی تا روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده‌اند از طریق سیلوی‌های استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز می‌شود،اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: تاکنون بیش از ۲,۷۴۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

زمانی تاکید کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی افزود: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، سیلو های کارخانه آرد فخر و تابان و سایر کارخانه‌ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده‌اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان ابراز داشت: با توجه به اتمام خرید گندم در ۳۱ اردیبهشت ماه، کشاورزانی که مشخصات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نکرده‌اند جهت تحویل گندم خود به مراکز خرید مراجعه نکنند.

کد خبر: ۱۵۰٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha