۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
فروش ۴۰ فروند نفتکش توسط بزرگترین شرکت تانکری روسیه

فروش ۴۰ فروند نفتکش توسط بزرگترین شرکت تانکری روسیه

بزرگترین شرکت نفتکش روسیه به منظور پرداخت بدهی ۲.۱ میلیارد دلاری خود تا تاریخ پانزدهم می‌ قبل از شروع تحریم‌های جدید غرب علیه این کشور ۴۰ نفتکش ناوگان خود را می‌فروشد.

به گزارش بازار به نقل از گروه بین‌الملل مانا؛ "ریچارد مید" تحلیلگر ارشد لویدزلیست با اشاره به این مطلب گفت: شرکت Sovcomflot در حال مذاکره برای فروش ده‌ها کشتی خود به چند خریدار چینی و خاورمیانه‌ای است تا قبل از شروع مهلت تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه نسبت به فروش قانونی این کشتی‌ها از طریق بانک‌های غربی اقدام کند.

براساس این گزارش بانک‌های غربی مالکیت بخشی از نفتکش‌های این شرکت بزرگ روسی را به جای بازپرداخت وام تحت مالکیت مستقیم خود گرفته‌اند تا نسبت به فروش آن‌ها اقدام شود.

شرکت روسی نیز به دنبال آن است قبل از اعمال تحریم‌های جدید بتواند تعهدات خود را به انجام برساند تا شاید آماده بازگشت نهایی به تجارت بین‌المللی پس از تحریم باشد.

تحلیلگر لویدزلیست در ادامه یادآور شد: فروش نفتکش با نظارت بانک‌های غربی انجام می‌شود و به مالکان کشتی‌های این شرکت اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت تحریمی فروش قانونی انجام شود برای سهولت در فروش این نفتکش‌ها کنسرسیومی متشکل از هشت بانک غربی در کار فروش و حراج نظارت می‌کنند.

این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند برای خرید این نفتکش‌ها شرکت‌های چینی و برخی تجار دوبی پیش قدم شده‌اند که قرار است قبل از ۱۵ ماه می‌این نفتکش‌ها فروخته شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha