۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۳
غربی‌ها موضوعات مختلفی را در مذاکرات دنبال می‌کنند| عقب نشینی ایران به مصلحت نیست
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

غربی‌ها موضوعات مختلفی را در مذاکرات دنبال می‌کنند| عقب نشینی ایران به مصلحت نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به اینکه خواسته غربی‌ها و آمریکا محدود به یک موضوع خاص نیست و آنها مدام موضوعات و موارد مختلفی را دنبال می‌کنند، گفت: عقب نشینی ایران به مصلحت مردم نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، در خصوص تاثیر رفت و آمد غربی‌ها به ایران بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام، گفت: متاسفانه در دولت قبل چنان با برجام کشور را به بن بست بردند که خروج از این بن بست مشکل است، اعتماد بیش از حد به طرف غربی سبب شد امروز آنها زیر میز بزنند و متعهد به وعده‌ها و تعهدات خود نباشند. آنها سبب شدند تا امروز مذاکرات سخت شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قانون اقدام راهبردی مجلس، فعالیت‌های هسته‌ای و تولید اورانیوم سبب شد تا غربی‌ها و آمریکا مجدد پای میز مذاکره بیایند، متاسفانه غربی‌ها به وعده‌های حدقلی خود در برجام هم پایبند نیستند لذا به جای رفت‌وآمد برای اقناع جمهوری اسلامی ایران باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی در ادامه یادآور شد: عقب نشینی بیش از حد جمهوری اسلامی ایران در دولت قبل سبب شد تا آنها خواسته‌های بیشتری را مطرح کنند. خواسته‌های آمریکا و غربی‌ها در یک مجموعه گنجانده نمی‌شود، ایران همیشه اعلام کرده که حاضر به همکاری است اما غربی‌ها نباید موضوعات جدید مطرح کنند.

آصفری افزود: خواسته غربی‌ها و آمریکا محدود به یک موضوع خاص نیست و آنها مدام موضوعات و موارد مختلفی را دنبال می‌کنند. از این رو ایران لاجرم باید محکم پای خواسته‌های خود بماند. غربی‌ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و ما ناچاریم به طور دقیق ضمانت‌های لازم را بگیریم و از طرف دیگر آنها را ملزم به اجرای تعهدات کنیم.

نماینده مردم اراک، خداب و کمیجان در مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اصولی و راهبردی خود عقب نشینی نخواهد کرد زیرا به نفع مردم و مصلحت جمهوری اسلامی نیست.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha