۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
نجات خلیج گرگان ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
استاندار گلستان:

نجات خلیج گرگان ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به مصوبات ستاد ملی احیای تالاب های کشور در خصوص خلیج گرگان، گفت: برای نجات کامل این زیستگاه آبی نیازمند تزریق کامل ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برای نجات کامل خلیج گرگاننیازمند تزریق ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده در ستاد احیای تالاب های کشور هستیم.

استاندار گرگان افزود: برای لایروبی کانال های آبرسان بین خلیج گرگان و دریای خزر پنج هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی گفت: با تزریق مرحله نخست اعتبارات، عملیات لایروبی آغاز شده است اما در صورت تعلل در تزریق همه اعتبارات مورد نیاز مثل اعتبار پمپاژ و یا تامین حق آبه، باید هر ساله لایروبی کانال ها را تکرار کنیم.

زنگانه به ضرورت احداث احداث مسیر ریلی اینچه برون آزادشهر و شاهرود هم اشاره کرد و افزود: با اتصال راه آهن شمال و جنوب ظرفیت ترانزیت کالا از این استان شمالی به ۱۰ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید

استاندار گلستان بیان کرد: آیت الله رئیسی در سفر سال گذشته به استان گلستان تاکید کرد که مسیر ریلی از مبدا اینچه برون باید با گذر از البرز به شبکه ریلی سراسری متصل و کریدور شمال به جنوب نهایی شود.

وی افزود: اما برخی افراد به دنبال اجرای برخی پروژه های غلط و پرهزینه مانند برقی کردن مسیر اینچه برون به تهران هستند که حدود ۱.۵ میلیارد یورو اعتبار می خواهد.

زنگانه گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان مقرر شد شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبات قبلی خود را در خصوص گردشگری آشوراده اصلاح کنند اما با گذشت حدود چهار ماه از سفر این موضوع عملیاتی نشده است.

استاندار گلستان همچنین به رویکردهای دوگانه شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در حالی که در سایر استان های همجوار می‌توان با رعایت ملاحظات محیط زیست اقدام به ساخت و احداث تله کابین کرد اما بستر اجرای چنین پروژه های مهمی در گلستان فراهم‌ نیست.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha