۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم ایران و ارمنستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از پیمانکاران ایرانی در احداث مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در روزهای۲۰ و۲۱ اردیبهشت ماه در شهر ایروان برگزار شد و وزیر نیرو از ایران و وزیر انرژی کشور ارمنستان مسئولیت برگزاری این کمیسیون مشترک را بر عهده داشتند. خادمی ریاست بخش حمل و نقل این کمیسیون را بر عهده داشت که هیاتی از مقامات و تجار بخش خصوص نیز وزیر نیرو را همراهی کردند.

خیراله خادمی هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با ارمنستان را گامی به سوی پیشبرد روابط اقتصادی تهران و ایروان دانست و گفت: تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان برای ساخت کریدور جدید و مسیر جایگزین محدوده گوریس_کاپان در کشور ارمنستان برای تسهیل تردد ترانزیتی میان دو کشور و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل کریدور شمال- جنوب ارمنستان بعد از بحث و تبادل نظر در کارگروه های مشترک مورد موافقت قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت تلاش طرفین برای اجرای توافقات و تفاهمات این نشست گفت: ظرفیت و پتانسیل های قابل توجه ای در زمینه های مختلف از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، انرژی، ترانزیت، احداث نیروگاه، کشاورزی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات در روابط وجود دارد که در صورت فعال سازی می تواند حجم مبادلات دو کشور را بطور چشمگیری ارتقا دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور ارمنستان در شهر ایروان برگزار شد و در تفاهم نامه همکاری مشترک دو کشور صدور خدمات فنی ومهندسی و استفاده از توان پیمانکاران ایرانی در احداث مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی میان ایران و ارمنستان و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور ارمنستان مورد تاکید و موافقت گرفت.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این اجلاس مقامات دو طرف در حوزه‌های مختلفی همچون صدور خدمات فنی و مهندسی، تجارت و تهاتر، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، گردشگری، بهداشت و موارد مهم دیگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است، شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دوکشور در تیر ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha