۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کم آبی در ۶۴ هزار هکتار از دشت میانکاله/ قرارداد سفید نداریم
در گفتگو با بازار؛

کم آبی در ۶۴ هزار هکتار از دشت میانکاله/ قرارداد سفید نداریم

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به کم آبی و خشکسالی گفت: ۶۴ هزار هکتار از دشت میانکاله در معرض خشکی است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار نسبت به افزایش تعرفه آب بهای کشاورزی انتقاد کرد و گفت: افزایش تعرفه آب بهای کشاورزی درحالی که از میزان آب کافی برخوردار نیستند، توجیهی ندارد.

وی با اظهار اینکه آب مورد نیاز بخش کشاورزی به موقع و به اندازه کافی تامین نمی شود، افزود: کشاورزان از کافی نبودن آب کشاورزی گلایه دارند و از نظر کیفی و کمی با خسارت روبرو هستند بنابراین باید خسارت کشاورزان را تامین کرد نه آن که آب بها دریافت شود.

وی همچنین با اظهار اینکه بارها نسبت به احداث سد غیرقانونی فینسک روی رودخانه اسپی رود تذکر داده شد، افزود: این سد غیرکارشناسی بوده و هزاران میلیارد تومان خسارت وارد می کند و از نظر زیست محیطی نیز، فاقد صلاحیت است.

زارعی یادآور شد: دشت ۶۴ هزار هکتاری میانکاله به دلیل کم آبی دچار خشکی است.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه نیمی از جمعیت کشور را کارگران تشکیل می دهند، افزود: نبود امنیت شغلی، معیشت کارگری و ضعف تشکل ها از جمله دغدغه های این بخش است هرچند بیکاری کارگران ۳۷ درصد نسبت به قبل کمتر شده است.

وی با اظهار اینکه قرارداد سفید در سامانه و قانون کار وجود ندارد، افزود: تکلیف قرارداد تمامی کارگران باید از سوی کارفرمایان در سامانه مشخص شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha