۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
افزایش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا برای دلار

در برابری یورو به دلار، با افزایش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار افزایش داشته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:


۱️- روز گذشته شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا اعلام شد، که بیش از انتظارات بود و باز هم نشان داد که شیب رشد تورم همچنان در حال افزایش است و این موضوع می تواند انتظارات نرخ بهره ای را نیز در نشست های پیش روی فدرال رزرو افزایش دهد. در نتیجه این اخبار تقاضا برای دلار در برابر اکثر ارزهای اصلی در بازار افزایش داشت و تقاضا برای بازار های سهام با کاهش همراه بود. شاخص داوجونز در ادامه روند نزولی میان مدت، محدوده حماتیی ۳۲۰۰۰ واحدی را شکسته و شاخص S&P۵۰۰ نیز از سطح حمایت ماژور ۴۰۰۰ به پایین عبور کرده است. احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی در بازار های سهام خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، هر چند همچنان ریسک های تحریم بر علیه روسیه برقرار است، اما کاهش تقاضای نفت در چین بدلیل محدودیت های کرونایی و همچنین افزایش بیش از ۸ میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته موجب کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت شده است. ضمن اینکه تخفیف های جدیدی در قیمت نفت توسط روسیه و عربستان موجب شده که قیمت روند میان مدت صعودی را ادامه ندهد. در حال حاضر و در کوتاه مدت احتمال اصلاح قیمت تا محدوده روانی و مهم ۱۰۰ وجود دارد و در میان مدت قیمت روند مشخصی را دنبال نمی کند و در یک الگوی مثلث رنج شده است.

۳️- در بازار طلا، با توجه به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار افزایش داشته و قیمت طلا نیز سطح حمایتی ۱۸۵۳ دلاری را شکسته است. در حال حاضر و در کوتاه مدت قیمت در شرایط پولبک در حرکت است، اما در میان مدت، احتمال اول همچنان ادامه روند نزولی با پایان پولبک و اصلاح کوتاه مدت خواهد بود.

۴️- در برابری دلار به ین، با وجود آنکه دلار در برابر اکثر ارزهای اصلی بازار در شرایط افزایش تقاضا قرار دارد، اما با توجه به کاهش شارپی ارزش ین در هفته های اخیر، قیمت در شرایط اصلاح میان مدت نزولی در حرکت است و در حال حاضر در آستانه تشکیل الگوی دو قلوی سقف میان مدت است، که قیمت به نزدیکی خط گردن الگو در قیمت ۱۲۸.۷۵ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود.

۵️- در برابری یورو به دلار، با افزایش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار افزایش داشته و قیمت حمایت مهم و کف پنج ساله را در محدوده ۱.۰۴۷۱ شکسته و احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی خواهد بود. احتمال حرکات اصلاحی کوتاه مدت و پولبک در این محدوده وجود دارد.

۶️- در برابری پوند به دلار، با توجه به اعلام بیشتر از انتظار شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا، انتظارات نرخ بهره ای نیز افزایش داشته، که موجب افزایش تقاضا برای دلار در برابر پوند گردیده است. ضمن اینکه امروز شاخص تولید ناخالص داخلی بریتانیا نیز اعلام گردید، که کمتر از انتظارها بود و تقاضا برای پوند را تا حدودی کاهش داد. در حال حاضر قیمت سطح حمایت دو ساله را در محدوده ۱.۲۲۵۰ شکسته و احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی خواهد بود. احتمال حرکات اصلاحی کوتاه مدت و پولبک در این محدوده وجود دارد.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha