۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
ضرورت به میدان آمدن همه ظرفیت ها برای هوشمند سازی یارانه ها| ورود کمیسیون اصل نود به تخلفات محتکرین
نایب رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با بازار:

ضرورت به میدان آمدن همه ظرفیت ها برای هوشمند سازی یارانه ها| ورود کمیسیون اصل نود به تخلفات محتکرین

پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اگر احتکار باعث افزایش هزار تومانی کالایی شود این مسئله بدین معناست که دستی در جیب همه افراد مطلع و غیر مطلع رفته است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی یارانه ها در کشور، ضمن تاکید بر این نکته که ما باید عرضه و تقاضای کالا در بازار را یکسان کنیم، اظهار کرد: البته ما باید در مقابل تقاضای بازار مقداری عرضه بیشتری داشته باشیم تا این اطمینان در مراحل اولیه که ممکن است بخشی از کالاها دچار احتکار شوند، به درستی شکل گیرد.

وی بیان کرد: ما مطلعیم که دولت تدابیر لازم را برای این بخش مد نظر قرار داده است، با این حال باید پشتیبانی و حمایت دولت در این بخش از مردم احساس شود تا فضای ناسالمی در بازار شکل نگیرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره افزایش احتکار کالا در جامعه و ورود برخی از دستگاه امنیتی به این بخش بیان کرد: ما هم در قالب کمیسیون اصل ۹۰ نظارتی بر این بخش‌ها از جمله احتکار خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه موضوع هوشمند سازی یارانه ها اقدام بسیار بزرگی است، گفت: این اقدام شاید یکی از بزرگ ترین اقدامات نظام در شرایط موجود کشور باشد لذا ما باید همه ظرفیت‌های خود را به میدان بیاوریم که این کار به نحو درستی اجرایی شود.

پژمان‌فر با بیان اینکه انتظار ما این است که همه دستگاه‌ها در این بخش همراهی لازم را داشته باشند، گفت: حتماً موضوع احتکار کالا یک موضوع مهم است و به این برنامه آسیب می زند اما اگر نتوانیم عرضه و تقاضای کالا را یکسان کنیم طبیعتا این مسئله کمبودهایی را در جامعه ایجاد می‌کند، بنابراین حتماً باید مراقبت کنیم تا این مسئله به درستی مدیریت شود.

وی تاکید کرد: اگر احتکار باعث افزایش هزار تومانی کالایی شود این مسئله بدین معناست که دستی در جیب همه افراد مطلع و غیر مطلع رفته است و باید جلوی این مسئله گرفته و نظارت لازم اعمال شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha