۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداریها| ۱۷ سازمان مرتبط با شهرسازی زیر مجموعه شهرداری ها قرار می گیرند
ناظر انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی خبر داد

اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداریها| ۱۷ سازمان مرتبط با شهرسازی زیر مجموعه شهرداری ها قرار می گیرند

شاکری، ناظر نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی از اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداریها خبر داد و گفت: طی یکی دو هفته آتی این قانون به صحن مجلس خواهد رفت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی در بیست و چهارمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه این سازمان در نظارت برساخت و سازها در کشور نقش بسیار مهمی دارد گفت: اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری ها در این کمیسیون نهایی و تصویب شده است و طی یکی دو هفته آتی این قانون به صحن مجلس خواهد رفت که پس از تصویب بتواند بساط بسیاری از تخلفات کنونی که به نفع سودجویان و به ضرر مالکان خرد کم بضاعت و متوسط اکثریت جامعه است را برای همیشه برچیند و انقلابی در عرصه نظارت برساخت وسازها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قانون مدیریت یکپارچه شهری و روستایی نیز در مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی است و مراحل نهایی آن را سپری می کند ادامه داد: در صورت تصویب این قانون ۱۶- ۱۷ سازمان و ارگان مرتبط با شهرسازی و ساخت و سازها و مدیریت شهری، زیر مجموعه شهرداری ها قرار خواهند گرفت که در این صورت می تواند هزینه های سنگین تحمیل شده بر شهرها را تاحدود زیادی کاهش دهد و ضمن بالا بردن بهره وری کیفیت زندگی ، زمینه را برای مشارکت مردم در اداره شهرها مهیا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه به آینده مدیریت جدید شورای مرکزی بسیار امیدار و خوشبین است گفت: در مجلس آماده تعامل و همکاری تخصصی با هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی هستیم.

شاکری با بیان اینکه اعضای منتخب جدید نظام مهندسی باید تلاش خود را برای بهبود کیفیبت ساخت و سازها و فرآیند شهرسازی در کشور به کار گیرد اظهار داشت: تجربه انتخابات الکترونیکی و مجازی در کشور نشان می دهد این شیوه در انتخابات نظام مهندسی می تواند نوید سرآغاز تحولی بنیادین در سازمان نظام مهندسی ساختمان و شیوه مدیریت آن باشد.

وی با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی در این جلسه در مورد نقش سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها در کشور افزود: همانطور که وزیر راه و شهرسازی گفت انتظار می رود شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در مورد ساخت یک میلیون مسکن در سال و همچنین ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در حوزه شهری و ساخت و سازخصوصی و دولتی ، در کنار دولت باشند.

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰۰ هزار عضو در سازمان نظام مهندسی که نشانه ای از پتانسیل عظیم این نهاد غیردولتی در شبکه ساخت و سازی کشور است گفت: امید است شورای مرکزی جدید منتخب تحول گرا باشد که بتوانند خواسته های بدنه ارکان این سازمان را به مدیران منتقل کنند.

شاکری در ادامه به اقدامات در حال اجرا در مجلس برای بهبود ساختار ساخت و سازهای شهری و خصوصی در کشور گفت: یکی از این اقدامات بررسی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است که در کمیسیون عمران بررسی شده است و به زودی برای تصویب به صحن خانه ملت می رود و می تواند تحولی در این عرصه ایجاد کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha