۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
شکوفایی دانش بنیانی ها در گروی حمایت شرکت های بزرگ و بیمه
یادداشت؛

شکوفایی دانش بنیانی ها در گروی حمایت شرکت های بزرگ و بیمه

کرمان- «دانش بنیانی ها می توانند کمک ویژه ای در زمینه تولید به کشور کنند اما نیازمند حمایت بیمه ای هستند تا شرکت های بزرگ به آنها اعتماد کنند» این مطلب بخشی از یادداشت الهام پی پر فعال رسانه ای است.

الهام پی پر؛ بازار: هم اکنون حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارند که تعداد زیادی از آنها نوپا هستند. البته این شرکت ها با وجود اینکه از دانش و ایده های فناورانه برخوردارند با چالش های زیادی از جمله کمبود نقدینگی روبرو هستند. به همین علت دور از ذهن نیست که در همان گام نخست با موانع زیادی مواجه شوند و نتوانند محصولات خود را به بازار هدف ارائه کنند.

از سویی عدم ریسک پذیری و یا پایین بودن میزان ریسک پذیری شرکت های بزرگ نیز باعث می شود تا همکاری های مشترک در این حوزه صورت نگیرد.

نامیده شدن سال جدید به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری نیز اتفاق خوب و مثبتی بود. چند سالی می شود که بذر اقتصاد مقاومتی کاشته شده و اکنون شاهد محصول آن هستیم و امسال نیز محوریت بر روی دانش بنیان قرار دارد.

این شرکت ها بازوهایی هستند که کشور را در زمان تحریم نگه داشته اند تا نیاز کشور را از یک سری تجهیزات برطرف کنند.

شاهد بودیم در اوج شیوع کرونا اغلب کشورهای دنیا حاضر نبودند تا دانش و تجهیزات خود را در این زمینه در اختیار ایران قرار دهند و اگر تجهیزاتی هم داشتند چون خودشان با این بیماری درگیر بودند تجهیزاتشان را برای خودشان استفاده کردند.

در این زمان شرکت های دانش بنیان با اختراعات و بومی سازی هایی که انجام دادند به کشور کمک کردند و به طور مثال دستگاه ونتیلاتور در کشور نداشتیم و کار شبانه روزی شرکت های دانش بنیان نیاز کشور را به این زیرساخت مرتفع کرد. اگر این حرکت از سوی شرکت های دانش بنیان صورت نمی گرفت آمار مرگ و میر در ایران بیشتر از حدی بود که می توان تصور کرد.

شرکت های بزرگ باید دید خود را نسبت به شرکت های کوچک بازتر کنند و با اعتماد خود به این شرکت ها کمک کنند تا تجهیزات مورد نیاز کشور تولید شود

بومی سازی تولیدات نوشداری اقتصاد
در زمینه اقتصادی نیز بومی سازی و طراحی بسیاری از تجهیزات در زمینه پتروشیمی و... کشور را در وضعیت خوبی قرار داده است و حالا در این بحران اقتصادی این شرکت ها که بر پایه دانش بنا نهاده شده اند نیازمند حمایت هستند تا مشکلات شان رفع شود.

شرکت های بزرگ باید دید خود را نسبت به شرکت های کوچک بازتر کنند و با اعتماد خود به این شرکت ها کمک کنند تا تجهیزات مورد نیاز کشور تولید شود. شرکت های بزرگ می توانند لوازم مورد نیاز خود را از شرکت های دانش بنیان تهیه کنند و به این واحدها فرصت دهند که رشد کنند.

البته کمک پارک های فناوری نیز می تواند مسیر رشد این شرکت ها را فراهم کند. بیمه ها نیز با حمایت خود بزرگترین قدم را برای رشد شرکت های دانش بنیان بر می دارند زیرا حمایت بیمه ها از این شرکت ها به صاحبان شرکت های بزرگ اطمینان خاطر می دهد که سرمایه شان در امان است و در حوزه امنیت سرمایه گذاری می کنند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان باید رسالت شرکت های بزرگ باشد و با تهیه مواد و محصولات مورد نیاز خود از این شرکت ها به آنها فرصت رشد و شکوفایی می دهند.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha