۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان/ توریسم درمانی حمایت می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان/ توریسم درمانی حمایت می‌شود

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از تسهیل در شرایط سرمایه گذاری بخش گردشگری استان خبر داد و گفت: با هدف اشتغال و توسعه اقتصادی، یک طرح جامع گردشگری برای استان تدوین شده و در مرحله فاز بندی قرار دارد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۸۵۶ اثر میراث فرهنگی ثبت شده در استان سمنان وجود دارد که نشان از ظرفیت های عظیم گردشگری در این استان دارد، تاکید کرد: در استان سمنان دو شهر نمونه گردشگری و تعداد پرشماری روستاهای هدف گردشگری از دیگر ظرفیت های توسعه اقتصادی مبتنی بر گردشگر پذیری استان محسوب می شوند.

وی افزود: در دنیا و حتی در کشورمان بعد از صنایع پولسازی مانند خودروسازی، گردشگری از جمله مهمترین زمینه های توسعه اقتصادی و به خصوص اشتغال زایی محسوب می شود و از آنجا که استان سمنان دارای ظرفیت های بسیار در بخش گردشگری است، توسعه این زمینه ها در دستور کار ما در مجموعه استانداری سمنان قرار دارد.

استاندار سمنان با اشاره به هدف گذاری در راستای توسعه اشتغال مبتنی بر گردشگری و تولیدات روستایی و صنایع دستی، تاکید کرد: مشاغل خانگی، صنایع دستی، سفال و به خصوص بومگردی از جمله مهمترین بخش هایی هستند که ما تمرکز خودمان را بر آنها نهاده ایم تا تاثیر بسیار مثبتی را برای رشد اقتصادی شهرها و روستاهای استان شاهد باشیم.

هدف گذاری در راستای توسعه اشتغال مبتنی بر گردشگری و تولیدات روستایی و صنایع دستی

هاشمی از تدوین طرح گردشگری و توسعه اقتصادی در استان سمنان نیز خبر داد و با بیان اینکه این طرح در مرحله فاز بندی قرار دارد، گفت: این طرح مرحله به مرحله انجام می شود و هدف اصلی طرح توسعه اشتغال مبتنی بر گردشگری ، صنایع دستی و بومگردی است.

وی با بیان اینکه برخی واحد های سرمایه گذاری در شهرستان های مختلف در بخش های گردشگری، صنعتی و معدنی و ... متقاضی انجام اقدامات اقتصادی هستند، افزود: شرایط برای تسهیل سرمایه گذاری در استان تسهیل شده و باز هم می شود.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از نقاطی که باید پیگیر آن باشیم آب گرم در استان و مرکز استان است که می تواند یک ظرفیت عظیم برای گردشگری درمانی در سراسر کشور محسوب شود که برای این مجموعه خوشبختانه سرمایه گذارانی هم پیدا شده و در مرحله انجام امور هستیم تا شاهد توسعه گردشگری و اشتغال زایی در حوزه توریسم درمانی هم باشیم.

هاشمی افزود: آب گرم سمنان به واسطه داشته های درمانی و فوایدی که دارد از جمله مهمترین مراکز گردشگر پذیری خواهد بود و به دلیل نزدیکی به تهران به نظر می رسد که بتواند از استقبال خوبی نیز بهره مند شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha