۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
۲۲ میلیون تومان، سرانه هزینه سلامت هر ایرانی
معاون بیمه سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

۲۲ میلیون تومان، سرانه هزینه سلامت هر ایرانی

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: سرانه هزینه سلامت هر ایرانی ۲۲ میلیون تومان است که با بیمه سلامت همگانی ۵۰ درصد این مبلغ را دولت و بیمه پرداخت می‌کند.

به گزارش بازار، مهدی رضایی معاون بیمه سازمان بیمه سلامت افزود: سرانه هزینه سلامت به ازای هر ایرانی ۲۲ میلیون تومان در سال برآورد می‌شود که میانگین این مبلغ یعنی ۵۰ درصد توسط مردم و ۵۰ درصد توسط دولت و بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند به ویژه این ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، در سال از میانگین ۱۱ میلیون تومان یارانه برای هزینه‌های سلامت برخوردار می‌شوند که این گام مهم با اجرای بیمه سلامت همگانی برداشته شده است.

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت با بیان این که سه دهک پایین جامعه از خدمات سلامت بهره نمی‌برند، ادامه داد: امکان استفاده از خدمات سلامت برای این افراد ممکن نبوده است و بیشتر این افراد از گرفتن خدمت انصراف می‌دادند و یا برای گرفتن خدمات ضروری هزینه‌های خوراک یا آموزش را کاهش می‌دادند تا صرف هزینه سلامت کنند.

رضایی گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری در بخش دولتی و هم به صورت ۷۰ درصدی هزینه‌های سرپایی این افراد با بیمه پرداخت می‌شود که گام مهمی در کاهش هزینه‌های سلامت این افراد است.

وی افزود: برای پوشش بهتر این طرح، تسهیلاتی در نظر گرفتیم که این افراد با پرداخت کمتر بتوانند از خدمات بیشتری استفاده کنند و افرادی که در قالب این طرح خودشان داوطلب می‌شوند ظرف ۱۰ تا ۱۴ روز با آزمون وُسع راستی آزمایی شده و تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha