۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کاهش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا

کاهش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا

در آستانه انتشار آمار تورم در آمریکا، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به ۲.۹۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، در اوایل روز چهارشنبه، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا پیش از انتشار داده‌های کلیدی تورم، به ۲.۹۳ درصد کاهش یافت. سود اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری با ۵ واحد کاهش به ۲.۹۳۸۲ درصد در ساعت یک ظهر به وقت تهران رسید. سود اوراق قرضه ۳۰ ساله خزانه داری با ۵ واحد کاهش به ۳.۰۷۷۹ درصد رسید. سودها برعکس قیمت‌ها حرکت می‌کند و ۱ نقطه پایه برابر با ۰.۰۱ درصد است.

قرار است شاخص قیمت مصرف کننده ماه آوریل به عنوان معیار اصلی تورم، در ساعت یک ظهر روز چهارشنبه اعلام شود. طبق برآورد مجمع داوجونز، اقتصاددانان انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف کننده ۰.۲ درصد نسبت به ماه قبل و ۸.۱ درصد سالانه افزایش یابد. این در مقایسه با سرعت ۸.۵ درصدی ماه مارس نسبت به سال گذشته است. قرائت داده‌های تورم با توجه به اینکه جهت فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره را تعیین می‌کند، مهم است. هم فشارهای قیمت‌گذاری و هم افزایش شدید نرخ‌ها نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصادی را افزایش داده‌اند.

یک استراتژیست بازار جهانی معتقد است که سیاست فدرال رزرو، تأثیر مورد نظر خود را در برداشتن برخی از فشارها و کاهش سرعت دارد. فدرال رزرو در تلاش است تا بخشی از تقاضا را که به افزایش تورم کمک می‌کند، فرونشاند. او معتقد است که در حال حاضر کاهش تقاضا در بخش مسکن منعکس شده، در حالی که نرخ‌های جدید وام مسکن ۳۰ ساله به ۵.۵ درصد افزایش یافته و نسبت به نرخ‌های وام مسکن موجود بی‌سابقه بوده است. ۶۵ درصد آمریکایی‌ها صاحب خانه هستند و بازار مسکن، این بخش از اقتصاد به ما می‌گوید که فدرال رزرو در حال حاضر کار خود را انجام می‌دهد. اما ممکن است با توجه به حلقه بازخورد اقتصادی منفی، مسیر رو به جلو برای نرخ‌های بهره از اینجا محدود شود. همچنین، جنگ جاری اوکراین و قرنطینه کووید-۱۹ در چین در کانون توجه سرمایه گذاران است. قرار است روز چهارشنبه حراج اوراق برگزار شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha