۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
افزایش صادرات با ایجاد خانه‌های خلاق فرش
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد

افزایش صادرات با ایجاد خانه‌های خلاق فرش

برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با ایجاد خانه‌های خلاق در صنعت فرش، صادرات این هنر صنعت ایرانی افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، مهدی برادران گفت: با توجه به نامگذاری امسال، افق‌هایی را هدف گیری کردیم که یکی از آن‌ها ایجاد خانه‌های خلاق فرش است که بتوانیم بین فارغ التحصیلان مجموعه‌های دانشگاهی و هنرستان‌های فرش با فرشبافان سنتی و حجره‌های فرش فروشی پیوندی برقرار کنیم.

وی ادامه داد:در قالب خانه‌های خلاق فرش، زیست بوم جدیدی برای افزایش صادرات، بازاریابی در عرصه جهانی و حل مشکلاتی که ناشی از تحریم و در ایام کرونا برای صنعت فرش ایجاد شده را رفع می‌کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با رویکرد جدید حمایت از جوانانی که به این صنعت و میراث ماندگار کشورمان علاقه مندند و نسل در نسل این فرهنگ و هنر- صنعت را دنبال می‌کنند، نگاه خلاقانه‌ای داریم.

برادران گفت: ما در شش ماهه دوم سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۲۴ و ۷ دهم درصد رشد تولید فرش داشتیم و در حدود ۱۰ و ۲ دهم رشد صادرات داشتیم که نشانگر آن است که دولت مردمی نسبت به مردمی‌ترین صنعت کشور که بالغ بر دو میلیون نفر در آن فعال هستند توجه لازم را دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: قطعا حوزه‌های مربوط به مسایل مالی یکی از دغدغه‌های تجار ما هست که ما به آن توجه کردیم و اقداماتی را اخیرا به کمک مرکز توسعه تجارت انجام دادیم که باعث رشد صادرات فرش شده است.

به گفته برادران برنامه‌های دیگری هم در این حوزه طراحی شده تا درصدی از فعالان صنعت فرش که در ایام کرونا شغل خود را و فرصت‌های عرضه در عرصه‌های بین المللی را از دست دادند، بتوانیم حمایت کنیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha