۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند

سمنان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۵۸ شرکت‌های دانش‌بنیان استان ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند که این نشان از رشد فعالیت این شرکت‌ها دارد.

حشمت الله عسگری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته باشند، بیان کرد: این امر نشان می دهد که در استان ظرفیت های خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان وجود دارد.

وی بر ضرورت تقویت این زیرساخت ها تاکید کرد و گفت: تولید انبوه یکی از اولویت های طرح های حمایتی از شرکت های دانش بنیان برای عرضه محصولات شان است که در دستور کار قرار دارد.

ایجاد شورای حمایت از شرکت های دانش بنیان

معاون استاندار سمنان استقرار این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری را دیگر حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: این شرکت ها تا تولید نمونه اولیه در پارک ها مستقر می شوند تا هزینه هایشان برای فعالیت در دفتر صفر شود و صرفاً انرژی شان را روی تولید بگذارند.

عسگری گفت: ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان وجود دارد که توانسته‌اند مجموعاً ۱۰۰ میلیارد تومان فروش محصول در درون و بیرون استان داشته باشند که نشان می‌دهد با حمایت از این شرکت‌ها می‌توان شاهد چه ظرفیت عظیمی بود.

وی افزود: ایجاد یک شورا و تشکیلات واحد برای تسریع در عملکرد شرکت‌های بنیان و توسعه فعالیت‌های این حوزه یکی از اقدامات دولت در سطح استان سمنان برای ارتقای فعالیت‌های این نوع شرکت‌ها است.

کد خبر: ۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha