۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
تأثیر افزایش دستمزد کارگران بر اجاره بها| حکم تخلیه برای مستأجران امسال صادر نمی شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

تأثیر افزایش دستمزد کارگران بر اجاره بها| حکم تخلیه برای مستأجران امسال صادر نمی شود

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: افزایش دستمزد کارگران و هزینه ها بر روی قیمت تمام ساختمان تاثیر گذاشته و قیمت ملک را هم بالاتر می برد.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به وضعیت مسکن و گرانی ها، افزایش دستمزد کارگران به جای این که کمک حال آن ها باشد هزینه معیشت زندگی را بالا برده است و باید دولت به جای افزایش دستمزد، تورم را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: این افزایش هزینه‌ها بر روی قیمت تمام ساختمان تاثیر گذاشته و قیمت ملک را هم بالاتر می برد.

وی با بیان این که افزایش عوارض شهرداری و حذف ارز ترجیحی تأثیر خود را علاوه بر قیمت مسکن بر اجاره بها هم می گذرد، ادامه داد: هم اکنون هزینه اجاره چندین برابر شده و جوان ها از خرید خانه ناامید شده اند و در آرزوی رهن و اجاره منزل هستند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: پیدا کردن سرپناه برای اجاره در گرگان سخت شده و دیگر حقوق شش میلیونی کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد.

صنعتی با بیان این که هنوز تصمیمی درباره تمدید خودکار قراردادها و تعیین سقف اجاره‌بها گرفته نشده است، عنوان کرد: امسال هم مانند سال ۱۴۰۰ تمدید اجاره به صورت خودکار به قوت خود باقی است و اجاره در شهرها براساس وسعت آن ها حدود ۱۵، ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و دیگر مالک نمی تواند حکم تخلیه برای مستاجر بگیرد و آن ها می تواند با اظهارنامه این قرارداد را تمدید کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: افزایش هزینه ها و اجاره بها و خرید ملک مردم را به سمت روستاها سوق داده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha